איך להיות ראשון בגוגל וממה צריך להיזהר? המדריך הטוב ביותר!

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

בימים אלו של שנת 2014 הרבה יותר מורכב לענות על השאלה איך להיות ראשון בגוגל.
פעולות קידום אתרים איכותיות ,כאלו שעושות יחסי ציבור לאתר וכתיבה איכותית מביאים אתרים להצלחה. מומלץ לבעל האתר (או בסיוע מקדם אתרים) לשפר ולעדכן באופן שוטף את איכות תוכן האתר והמידע המפורסם בו כדי שגולשים רבים יכנסו, ישארו לקרוא, והכי חשוב-ימליצו על האתר בקישורים מאתרים אחרים וכמובן ישתפו ויצביעו באתרים חברתיים.
נציג בפניכם את העקרונות שמלווים את כל תהליך הקידום:

-אל תנסו לרמות את גוגל
כל מנוע חיפוש רוצה להציג את התוצאות הרלוונטיות והטובות ביותר לשאילתת החיפוש. אתר רלוונטי הוא האתר הטוב ביותר ולכן הוא יוצג ראשון בגוגל. ולכן, שאלו את עצמכם האם גולש שיציג שאילתת חיפוש כלשהי ויגיע אל האתר שלכם, האם הוא ימצא שם את התשובה הרלוונטית עבורו?
בנוסף, בדקו את הדף שלכם. אם הוא כולל בעיקר פרסומת וקישורים, אז קרוב להניח שהוא לא יזכה בדירוג טוב.
אל תנסו לקדם את האתר על חשבון האיכות והערך שהאתר מגיש למשתמש. כאמור, מנוע החיפוש של גוגל הולך יותר ויותר לכיוון של ניתוח הערך שהאתר נותן למשתמש. הכוונה הבסיסית של גוגל היא להפנות גולשים לאתרים הרלוונטיים והאיכותיים ביותר שיש ברשת.

-תוכן איכותי
הדבר הטוב ביותר שאתה יכול לעשות כדי להגדיל את הדירוג שלך הוא להפעיל אתר אינטרנט עם תכנים איכותיים. גוגל אוהב לראות הרבה טקסטים, המתעדכנים בקביעות, עם דקדוק ואיות נכונים.
כמו כן, גוגל בוחן האם אנשים מוצאים בדף שלכם מה שהם מחפשים-האם הם נשארים באתר, או שהם עוזבים מיידית ועוברים לחפש משהו אחר. חשוב לציין שהתוכן שלכם חייב להיות מקורי, אם לא, אתם עלולים להיענש ע"י גוגל (או שתמצאו את עצמכם נתבעים ע"י כותבי הטקסט המקוריים, לא נעים).

-הדפים שלכם חייבים להראות לגוגל שהם אכן רלוונטים
כאשר גוגל מבקר בדפים של האתר שלכם, הוא בוחן 200 פרמטרים שונים. למשל:
*מבנה הכתובת (url)
*תוכן כותרת החלון, תגית title
*תיאור קצר, תגית meta description
*תוכן הדף כפי שרואה אותו הגולש
*כותרות, תגיתh1, h2, h3-הקפידו על מבנה היררכי מסודר של כותרות בכל דף: כותרת H1 אחת בכל דף, הוספת כותרות H2 ו-H3 בחלוקה לפי נושאים. שלבו את מילות המפתח בכותרות בדפים הרלוונטיים, אך אל תגזימו.
*קישורים פנימיים-חשוב לא להוסיף קישורים סתם, יש מעקב של גוגל אחר כמות הפעמים שלחצו על אותו קישור.
*קישורים מדף זה אל אתרים אחרים. קישורים עוזרים למנוע החיפוש להבין מהם הדפים החשובים ביותר באתר שלכם.
*טקסט המתאר את התמונות (אל תגנבו תמונות מאתרים אחרים!)

ועוד מרכיבים רבים אחרים שנמצאים בקוד הדף. כל רכיב המכיל את ביטוי המפתח אותו הגולש מחפש (לגוגל יש כלי שנקרא google adwords), מאותת לגוגל שהדף רלוונטי. אל תגידו שלא הזהרנו אתכם: הסכנה היא כשאתרים מציפים את הדף באותו ביטוי מפתח. כך גוגל יראה בדף זה כ Spam ויעניש אתכם. לכן, חשוב שתבצעו תהליך SEO לרכיבים הנכונים, בתדירות ובצפיפות הנכונה.

-בחרו בשמות מתאימים
בחרו בשם משתמש וכתובת לאתר המתאימים למילת החיפוש. למשל: http://dinamagictouch.co.il/http://betterflax.co.il/במידה ורכשתם שם דומיין, כדאי לוודא שלא נעשה בו שימוש קודם שגרר עונשים על ידי גוגל.
כדאי לכם גם לבחור בCountry TLD מתאים.
מה זאת אומר? אם אתם מעוניינים שהאתר שלכם יהיה רלוונטי גם לתוצאות חיפוש מחוץ לארץ, ביחרו בסיומת com.
כמו כן, תנו שם מתאים לכל דף באתר (כתובות URL). במקום להשתמש בסוף הקישור בסיומת של page1, תשמשו בhttp://mymediadome.com/blog/first Page of Google Search Results למשל.
הקפידו שהכתובות ירמזו על המבנה ההיררכי באתר בדומה לתיקיות במחשב. כל הוספת "/" משמעה ירידה בהיררכיה הפנימית בדומה לירידה בהיררכיה במבנה התיקיות. המטרה הינה לעזור למנוע החיפוש לסרוק בצורה אופטימאלית את הדפים באתר שלכם ולהבין לאיזה נושאים כל דף וכל חלק בדף רלוונטיים.

-נוחות המשתמש
כשאתם יוצרים את הדפים באתר שלכם, הקפידו לחשוב על נוחות וחוויית משתמש. איך זה קשור לקידום האתר? כמו שנאמר כאן מקודם, דפים נוחים יגרמו למשתמש לשהות זמן רב יותר בדף ולעבור בין יותר דפים באתר שלכם, מה שיגרום לגוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי ואיכותי.

-רשתות חברתיות
כתבנו רבות במאמרים קודמים שלנו על חשיבותם של רשתות החברתיות בקידום האתרים שלכם, לקריאה לחצו כאן.

 

נסכם, שגם אם תעקבו בדייקנות לאחר כל הכללים האלה, צריך לעבוד קשה ולהתמיד. לא להישבר כשלא רואים תוצאות, לפעמים זה לוקח זמן.

 

רוצים להקפיץ את העסק שלכם קדימה? צרו איתנו קשר עכשיו!

רוצים לקבל טיפים ומידע ישירות למייל?

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

שיווק בפייסבוק

בעלי מסעדות? איך תגייסו יותר לקוחות למסעדה שלכם?

בין אם אתם מעוניינים לקדם באינטרנט מסעדה, בית קפה, בר או פאב, אתם ודאי מודעים לכך שבחוץ כיום קיימת לא מעט תחרותיות, בלשון המעטה. וכשמעוניינים לצלוח את התחרותיות העסקית העזה שם בחוץ, חשוב להסתייע במקצועני קידום אתרים, שיווק דיגיטלי, פרסום באינטרנט ועוד. למעשה, יהיה כדאי "לתקוף" את התחרותיות במספר זירות פרסום דיגיטליות שונות. בואו נדבר על זה.

מגיע לך יעוץ ללא עלות!

פשוט ממלאים את הטופס ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם עם עצות רלוונטיות לחיזוק השיווק של העסק שלכם!
הפרטים שלכם ישמשו אותו אך ורק כדי לחזור אליכם ולעולם לא יועברו לצד שלישי