אסטרטגיית תוכן וחוק ה – 70/20/10

כל עסק שמשווק את עצמו צריך להכיר כמה מודלים ואסטרטגיות בסיסיות בשיווק. היום החלטנו לחלוק אתכם את אסטרטגיית התוכן או – חוק ה – 70/20/10.

אז מה זה אומר בעצם?

70%  – "הלחם והמחאה" של העסק – ללכת על בטוח: תוכן "סטנדרטי" המושך את רוב הקהל שלכם.

מהות התוכן מהסוג זה הוא הפשטות שלו. לדוגמה, פוסטים מסוג "איך לעשות X", מתן עצות וכו'

20%  – סיכון מתון: תוכן מתוך ארגז הכלים של העסק אך פונה לקהלים חדשים.

התוכן הזה מסתמך על התוכן של ה-70% אך מרחיב אותו. הוא יכול לשחק על הגבול הדק של מחלוקת כלשהי למשל, אך עדיין להיות יחסית מתון. סוג התוכן הזה לוקח זמן רב יותר להפיק אך הרווח הצפוי גבוה יותר.

10%  – קשה, מסוכן, מסובך.

10% מהתוכן צריך להיות חדשני לחלוטין, תוכן שלא עשו אותו לפני. אם ה-10% האלו יעבדו, הם יכנסו לקטגוריית ה-20 וה-70 אחוזים. קחו בחשבון כי רוב התוכן מקטגוריה זו נכשל אך עדיין רצוי לנסות ולהוציא תוכן עם אופי "ריסקי". אם ניקח דוגמא מעולם המוסיקה, כשליידי גאגא לא ניראה סוג של "שואו" כזה בזמרים. הבגדים החדשניים והיצירתיות הזאת היוותה משהו חדש ומרענן. היה פה סיכון אדיר והיא יכלה להכשל נחרצות. כפי שאנחנו יודעים לידי גאגא היא אחת הזמרות המפורסמות כיום וסיכון ה-10% עבר כבר ל-20 וה-70 אחוז.

לסיכום, אם אתה מרוצה מהסטטוס קוו של העסק שלך (ועל הבנה כי מצב העסקים שלך יכול לרדת) יש צורך להוציא תוכן שלעיתים "מפחיד" אותך. יש לעשות זאת עם אסטרטגיה מובנית, הכוונה ועם הבנה בניתוח הפרמטרים המתקבלים. בימינו הקהל משתעמם מהר מאוד ואם התוכן שלך יהיה משעמם, בטוח וזהה מהר מאוד הוא ימאס לקהל שלך. דע כי צמיחה יכולה להיות קשה אך היא שווה את זה.

 

אתם מוזמנים לצפות מהדקה השלישית בפרזנציה המעולה של קוקה קולה המסבירה את חוק ה- 70/20/10:

https://www.youtube.com/watch?v=fiwIq-8GWA8&feature=youtu.be

אהבתם את המאמר? שתפו
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
שליחה במייל

צרו איתנו קשר ונתחיל לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם!

הפרטים שלכם ישמשו אותנו אך ורק ליצירת קשר אתכם ולא יעברו לגורם שלישי!