שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram

כל עסק שמשווק את עצמו צריך להכיר כמה מודלים ואסטרטגיות בסיסיות בשיווק. היום החלטנו לחלוק אתכם את אסטרטגיית התוכן או – חוק ה – 70/20/10.

אז מה זה אומר בעצם?

70%  – "הלחם והמחאה" של העסק – ללכת על בטוח: תוכן "סטנדרטי" המושך את רוב הקהל שלכם.

מהות התוכן מהסוג זה הוא הפשטות שלו. לדוגמה, פוסטים מסוג "איך לעשות X", מתן עצות וכו'

20%  – סיכון מתון: תוכן מתוך ארגז הכלים של העסק אך פונה לקהלים חדשים.

התוכן הזה מסתמך על התוכן של ה-70% אך מרחיב אותו. הוא יכול לשחק על הגבול הדק של מחלוקת כלשהי למשל, אך עדיין להיות יחסית מתון. סוג התוכן הזה לוקח זמן רב יותר להפיק אך הרווח הצפוי גבוה יותר.

10%  – קשה, מסוכן, מסובך.

10% מהתוכן צריך להיות חדשני לחלוטין, תוכן שלא עשו אותו לפני. אם ה-10% האלו יעבדו, הם יכנסו לקטגוריית ה-20 וה-70 אחוזים. קחו בחשבון כי רוב התוכן מקטגוריה זו נכשל אך עדיין רצוי לנסות ולהוציא תוכן עם אופי "ריסקי". אם ניקח דוגמא מעולם המוסיקה, כשליידי גאגא לא ניראה סוג של "שואו" כזה בזמרים. הבגדים החדשניים והיצירתיות הזאת היוותה משהו חדש ומרענן. היה פה סיכון אדיר והיא יכלה להכשל נחרצות. כפי שאנחנו יודעים לידי גאגא היא אחת הזמרות המפורסמות כיום וסיכון ה-10% עבר כבר ל-20 וה-70 אחוז.

לסיכום, אם אתה מרוצה מהסטטוס קוו של העסק שלך (ועל הבנה כי מצב העסקים שלך יכול לרדת) יש צורך להוציא תוכן שלעיתים "מפחיד" אותך. יש לעשות זאת עם אסטרטגיה מובנית, הכוונה ועם הבנה בניתוח הפרמטרים המתקבלים. בימינו הקהל משתעמם מהר מאוד ואם התוכן שלך יהיה משעמם, בטוח וזהה מהר מאוד הוא ימאס לקהל שלך. דע כי צמיחה יכולה להיות קשה אך היא שווה את זה.

 

אתם מוזמנים לצפות מהדקה השלישית בפרזנציה המעולה של קוקה קולה המסבירה את חוק ה- 70/20/10:

https://www.youtube.com/watch?v=fiwIq-8GWA8&feature=youtu.be

רוצים לקבל טיפים ומידע ישירות למייל?

הירשמו לרשימת התפוצה שלנו

מידע נוסף שיכול לעניין אותך

שיווק בפייסבוק

בעלי מסעדות? איך תגייסו יותר לקוחות למסעדה שלכם?

בין אם אתם מעוניינים לקדם באינטרנט מסעדה, בית קפה, בר או פאב, אתם ודאי מודעים לכך שבחוץ כיום קיימת לא מעט תחרותיות, בלשון המעטה. וכשמעוניינים לצלוח את התחרותיות העסקית העזה שם בחוץ, חשוב להסתייע במקצועני קידום אתרים, שיווק דיגיטלי, פרסום באינטרנט ועוד. למעשה, יהיה כדאי "לתקוף" את התחרותיות במספר זירות פרסום דיגיטליות שונות. בואו נדבר על זה.

מגיע לך יעוץ ללא עלות!

פשוט ממלאים את הטופס ואחד היועצים שלנו יחזור אליכם עם עצות רלוונטיות לחיזוק השיווק של העסק שלכם!
הפרטים שלכם ישמשו אותו אך ורק כדי לחזור אליכם ולעולם לא יועברו לצד שלישי