אפיון אתר אינטרנט

אפון אתר האינטרנט הוא מסמך התכנון של האתר שלכם

כאשר אתם שוכרים חברת בניית אתרים, אתם אולי מדמיינים כי מייד ישנו צוות טכני היושב מול המחשב ורושם שורות קוד, או מכין עיצובים גראפיים. זוהי אמנם חלק מהעבודה, אך לא מכאן מתחילים. השלב הראשון בבניית אתר אינטרנט הוא תהליך אפיון אתר, מכאן הכל מתחיל.

אבל מהו אפיון אתר? בשביל להבין מהו תהליך אפיון אתר אינטרנט, אולי כדאי לקחת דוגמה מתחום אחר, תחום האדריכלות. כאשר אתם פונים אל האדריכל, אינכם יכולים להגיד לו תכנן לי בית. ישנן שאלות מקדימות שצריך לתת עליהן את הדעת – כמה נפשות יגורו בבית, כמה חדרי שינה דרושים, מהם הצרכים של בני המשפחה וכו‘. דבר דומה מתרחש כאשר בונים אתר אינטרנט. אפיון אתר הוא ההגדרות הכלליות לבניית האתר; ממנו נגזרים כל העיצובים, המאפיינים והפונקציות של האתר – אפיון אתר הוא תהליך של ניתוח וחשיבה לצורך הגדרת הצרכים והמטרות של אתר האינטרנט.

אפיון אתר אינטרנט

אפיון אתר, מהיכן מתחילים?

אפיון אתר הוא בעיקרו תהליך העונה על שאלות. עוד בטרם אתם פונים אל חברת בניית אתרים, אתם כבר יכולים לשבת עם עצמכם או לערוך סיעור מוחות עם הצוות שלכם על מנת להתחיל לגבש את הרעיון. בסופו של דבר האפיון נעשה בעבודה משותפת בין מזמיני העבודה לבין מפתחי האתר, אך חשיבה מוקדמת רק תסייע לכם כאשר אתם פונים אל חברת בניית האתרים. לאחר תהליך האפיון יתקבלו קווי המסגרת המשמשים את צוות הקריאיטיב ואלו המתעסקים בפרטים הטכניים של בניית האתר ועיצוב ממשק המשתמש.

אז השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא ’למה האתר משמש?‘. כאשר מדברים על בניית אתרים לעסקים בדרך כלל חושבים על הגדלת המכירות וגיוס עוד לקוחות, אך גם זוהי מטרה כללית מאוד וצריך לחשוב על פרטים נוספים. למשל זהו יכול להיות דף נחיתה הנועד לגייס לידים עבור מכירת מוצר או שירות, אתר מכירות המציע מגוון מוצרים, אתר אשר נועד לסייע במיתוג העסק וגיוס לקוחות ואולי גם שילוב של פונקציות שונות.

אמנם רוב האתרים הם עבור עסקים החושבים על שיווק ומכירות, אך יתכנו גם אתרים למטרות אחרות, כמו למשל אתר לקידום אג‘נדה חברתית או פוליטית.

לאחר שהוגדרה מטרת האתר, יש לרדת לפרטים יותר עמוקים. למשל מי קהל היעד של האתר, שאלה המשפיעה מאוד על העיצוב והשפה השיווקית של האתר. בשלב זו כבר תוכלו להתנהל מול חברת בניית האתרים והם ידעו לשאול את השאלות הנכונות; למשל האם האתר דורש הרשמה, האם הוא דורש נגישות רב לשונית, האם הוא מיועד לקהל ישראלי או קהל בחו“ל, האם הוא צריך להשתלב עם מערכות ניהול קשרי לקוחות, האם התוכן או המוצרים מתעדכנים באופן קבוע…

 

אפיון אתר – ההיבט השיווקי

כל עסק פועל בשוק תחרותי, ואיננו מתכוונים אך ורק לתחרות על המקומות הראשונים בגוגל. הכלכלה המודרנית היא כלכלה משוכללת שבה ישנם ספקים רבים המציעים מוצרים ושירותים, ולא תמיד קיים ביניהם הבדל של ממש. זוהי הסיבה מדוע עסקים צריכים ליצור לעצמם בידול ומיתוג, וכך לחזק את מעמדם וסמכותם בנתח השוק הרלוונטי.

אפיון אתר נועד גם להבין את מהות העסק, החזון והמטרות וקהל המטרה שלו. בסופו של דבר אתר האינטרנט שלכם צריך לשרת את המטרות הללו ולקחת חלק באסטרטגיית השיווק שלכם.

תחום בניית האתרים הוא תחום חופשי שכל אחד יכול לעסוק בו. ולכן  ישנם רבים המחזיקים בידע הטכני ומציעים שירותי בניית אתרים, והם לפעמים נוטים לוותר על אפיון האתר ולמהר לקפוץ לשלב הפיתוח. התוצאה יכולה להיראות טובה –  אתר אינטרנט פונקציונלי העומד בסטנדרטים גבוהים. אך משהו חסר באתרים הללו, והוא הבידול והייחודיות של העסק.

כאשר גולש מחפש אחר אתר לקנות בו מוצר או להזמין שירות, ברוב המקרים יש לו מספר אלטרנטיבות. לכן עליכם לבדל את עצמכם ולהציג את הייחודיות – אתר האינטרנט הוא אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים לרשותכם, ולכן לא תרצו לפספס.

יתר על כן, ניתן להסתכל על תהליך האפיון כתהליך של תיאום ציפיות בין מזמיני העבודה לבין מפתח האתר. כך יגדלו הסיכויים שתהיו מרוצים מהתוצאה הסופית.

 

מסמך אפיון אתר

חברות בניית אתרים המקפידות על הליך אפיון אתר מסודר נוהגות להשתמש במסמך אפיון אתר. זהו המסמך שהן בונות על סמך כל השאלות. הוא מהווה סוג של מפת דרכים לפיתוח האתר. לאחר מכן יגיע הצוות של המקודדים, המעצבים ואלו העוסקים בחוויית המשתמש – עליהם תוטל המשימה לפתח את האתר המתאים למטרה שהוגדרה.

ישנה מתודה שלמה להכנת מסמך אפיון אתר, אין צורך שנרד לכל סעיפיו, בסופו של דבר חברת בניית האתרים היא זו המכינה את המסמך ולא אתם, אך תמיד המידע שסיפקתם והצרכים שלכם הם הקווים המנחים להכנת המסמך.

מסמך אפיון אתר יעניק למפתחי האתר תמונה ברורה של העסק שלכם והפונקציות שהאתר צריך למלא. הוא מתחיל מהגדרת המטרות הכלליות ויורד לפרטים קטנים כמו מספר העמודים באתר, לוחות הזמנים וסוגיות הקשורות לתקציב.

אפיון

לפגוע במטרה

 מידי יום עולים לאוויר אינספור אתרי אינטרנט חדשים. חלקם זוכים להצלחה גדולה, חלקם להצלחה חלקית. אך ישנם גם לא מעט אתרים שפשוט נעלמים במרחב הדיגיטלי ולא משיגים את מטרותיהם, דבר שהוא בעל משמעויות כלכליות. לעתים האתר הוא עוד ערוץ שיווק עבור העסק, ולעתים האתר הוא ליבת הפעילות העסקית. לכן בוודאי שלא תרצו לפספס.

כאשר אתם פונים לחברת בניית אתרים אתם רוצים לפגוע במטרה. אתם רוצים אתר אינטרנט התואם לצרכים של העסק וקולע אל קהל הלקוחות הרלוונטיים. אפיון אתר הוא הכלי המאפשר לפגוע בול במטרה. אחרת פשוט ”תירו לכל הכיוונים“, דבר המתבטא בפיזור תקציבים במטרות הלא נכונות והחזר השקעה נמוך.

שיפור מהירות אתר אינטרנט

מהירות אתר אינטרנט היא סוגיה חשובה מאוד. יכולות להיות סיבות שונות המאטות את האתר, והדבר פוגע באתר ובמטרות העסקיות שלכם.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל כאשר עסק ניגש לבניית אתר אינטרנט הוא נוטה לראות את העולם דרך משקפיים ורודות, ולמה לא בעצם?

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו לעסק היא פעולה חשובה מאוד. כיום כל עסק עושה זאת כבר בשלב ההקמה, אך גם עסקים וותיקים שהתנהלו

בניית תיק מותג

בניית תיק מותג המונח 'מיתוג עסקי' בוודאי נשמע אינספור פעמים במשרדו של כל יזם וכל בעל עסק. כולנו מבינים שמיתוג

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא הרבה יותר ממה שחשבתם. לעיצוב אתר אינטרנט ישנה מתודה שלמה וחשוב לתת בה דגש על

בניית דף נחיתה

בניית דפי נחיתה לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם

בניית אתר תדמית

בניית אתרי תדמית כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם

סרטון תדמית

סרטון תדמית לעסק תדמית העסק היא דבר חשוב ביותר, היא מהווה חלק מהמיתוג והאסטרטגיה השיווקית שלכם. בעזרת תדמית העסק ותהליכי

פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב עם למעלה משני מיליארד משתמשים, אינטגרציה עם גוגל, נוכחות בפלטפורמות שונות, יכולות טרגוט מתקדמות והיכולת להעביר מסרים באמצעות

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק  פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך

פרסום בטיקטוק

פרסום בטיקטוק כנראה שלא צריך לספר לכם מה זה טיקטוק, רואים ושומעים את האפליקציה בכל מקום והיא להיט אצל ילדים

פרסום באינסטגרם 

פרסום באינסטגרם  אינסטגרם היא רשת חברתית הפונה אל הקהל הצעיר. היא מתמקדת במדיה ויזואלית באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. היא זוכה

בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה

אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת? קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה. התפקיד של כל אסטרטגית

בניית פרופיל לקוח

בניית פרופיל לקוח כאשר אנו חושבים על שיווק אנו מיד חושבים על קמפיינים, אתרי אינטרנט, סושיאל וכל הכלים המתקדמים שיש

ניתוח נתוני פרסום

כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה