בואו ניקח אותו יחד לשלב הבא, ונתחיל לגייס לקוחות חדשים כבר היום!

איך מגייסים לקוחות חדשים לעסק בעזרת המדיה החדשה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כל בעל עסק רוצה להזרים לקוחות חדשים לעסק שלו, אבל מרוב אופציות פרסום זה יכול להיות מבלבל מאוד, לכן רצינו להסביר מעט על צורות הפרסום לסוגי עסקים שונים. מוזמנים לקרוא.

אם יש לכם עסק בטח שאלתם את עצמכם, איך תוכלו לגייס לקוחות חדשים לעסק בעזרת כלי המדיה החדשים כמו פייסבוק, אינסטגראם גוגל וכו' , כמובן שכלים אלו לא באמת חדשים אך הם באים להחליף את צורות הפרסום הוותיקות כמו עיתונות ושלטי חוצות.

חשוב להבין שצורות הפרסום משתנות מעסק לעסק, לדוגמה, קמפיין פרסום שמתאים לעורך דין, כלל אינו מתאים לעסק לתיקון דודי שמש, והצורה בה ניתן לגייס לקוחות חדשים לעסקים אלו שונה לחלוטין.

אז מה כן יכול לגייס לכם לקוחות חדשים ואיך? – קודם כל חשוב להבין את סוג העסק שיש לכם, מה היתרון שלכם לעומת המתחרים ומה התקציב הפרסומי שבניתם לכל חודש בשנה.

נתחיל עם פירוט חלק מסוגי העסקים:

עסק נותן שירות  – עסקים מסוג זה הם בדרך כלל עסקים שלא מייצרים מוצר אלה מספקים שירותים מסוימים. ביניהם נוכל למצוא: עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, יועצים ועוד. הרעיון הוא, שעסקים אלו אינם מייצרים דבר אלא משרתים את לקוחותיהם בעזרת הידע שלהם.

חנויות – תחום הקמעונאות כמובן רחב היקף אבל בדרך כלל אנחנו נשתמש בכלים דומים על מנת לפרסם חנות המוכרת מוצרים, ושיטות הפרסום לעסקים מסוג זה הן מגוונות ורבות, על בעל העסק להרכיב חבילת פרסום יעילה בעלויות הגיוניות בכדי להזרים לקוחות נוספים לעסק.

עסקים שנותנים פתרונות מיידים – לקטגוריה זו נכניס את כל העסקים העובדים לפי קריאות – הובלות, אינסטלטורים, מנעולנים, מדבירים וכל עסק הפותר בעיה מידית ללקוח. שיווק לעסקים מסוג זה בנוי בצורה ממוקדת על מנת שהעסק יהיה זמין ללקוח ברגע הנחוץ.

עסקים ויזואליים – בקטגוריה זו תוכלו למצוא עסקים שנשענים על היכולות הויזאוליות שלהם כמו: צלמים, מעצבים גרפיים, אולמות אירועים ומסעדות. ההבדל בסוג זה הוא שהלקוח שלהם קונה דרך העיניים, לכן מירב הפרסום שלהם ממוקד תמונות וסרטונים.

בעלי מלאכה – סוג זה של עסקים עוסק בעיקר בייצור של מוצרים מסוגים שונים, לדוגמה, נגרים, נפחים אומנים ועוד. היתרון שעומד לצד עסקים מסוג זה הוא המוצג הויזואלי אותו יכול לקנות לקוח.

אז איך אתם תגייסו לקוחות חדשים לעסק שלכם אחרי שהגדרתם את קטגוריית העסק?

במיוחד בשביל זה הכנו מפרט פרסום המתאים לכל אחד מהסוגים:

נותני שירות – חשוב להבין שכאשר עסק הוא נותן שירות בלבד, הלקוח מבצע את ההחלטה לרכוש את שירותיו בעקבות ההמלצות הקיימות על העסק וכן על התדמית החזותית שלו. כך לדוגמה קמפיין שנבנה לעורך דין יכיל את הפרטים הבאים:

  1. ניהול עמוד פייסבוק מעוצב.

  2. כתיבת תכנים לאתר האינטרנט של העסק ולעמוד הפייסבוק.

  3. קידום ממומן של התכנים בפייסבוק.

  4. קידום ממומן בגוגל על מנת להגיע למקומות הראשונים בעמודי החיפוש.


חנויות – אם יש לכם חנות, כנראה כבר ניסיתם לפרסם בפייסבוק ואינסטגראם כמה פעמים, אבל חשוב לזכור שכאשר יש לכם חנות אתם תרצו להגדיל את התנועה לתוך החנות, לעומת עסקים אחרים שיכולים להתבסס על תנועה אינטרנטית בלבד. לכן, במקרה ויש לכם חנות אתם תרצו להפעיל את כל כלי המדיה האפשריים על מנת להביא את הלקוחות למפתן דלתה של החנות. קמפיין מתאים לתחום יראה כך:

  1. ניהול ועיצוב עמוד הפייסבוק והאינסאגראם.

  2. צילום כמעט יום יומי של המוצרים.

  3. הקמת חנות אינטרנטית במידת הצורך.

  4. הגדרות מיקום בכל הערוצים החברתיים.

  5. בניית ערוץ יוטיוב איכותי.

  6. קידום בגוגל במידה והקמתם חנות אינטרנטית.


עסקים הנותנים פתרונות מיידים – שיטת הפרסום המתאימה ביותר לעסקים מסוג זה היא פרסום בגוגל. מה זה אומר בעצם? המטרה שלנו היא להיות שם כאשר הלקוח שלנו מחפש אותנו, ורוב הלקוחות מחפשים את הפתרון בגוגל, לדוגמה: אם העסק שלכם עוסק בתחום ההובלות, תרצו להיות בדף הראשון בגוגל כאשר הלקוח שלכם מחפש אתכם, לשם כך תצטרכו אתר אינטרנט או דף נחיתה אליו יגיעו הלקוחות לאחר הלחיצה על המודעה שלכם בגוגל. הכלים הדרושים להקמת קמפיין כזה הם:

  1. דף נחיתה / אתר אינטרנט איכותי עם יכולת המרה של גולשים ללקוחות.

  2. קמפיין קידום ממומן במנוע החיפוש של גוגל.


עסקים ויזואליים – עסקים מסוג זה מתבססים על פרסום ויזואלי, בין אם זה מעצב גרפי או צלם מקצועי אנחנו רוצים להבליט את איכות העבודה, כך לדוגמה בפרסום מסעדות או אולמי אירועים נשתמש בנכסים הויזאוליים של העסק, כמו תמונות המנות או החלל, במקרה זה, תמונה באמת יכולה להיות שווה 1000 מילים.

קמפיין מתאים לסוג כזה של עסקים יבנה כך:

  1. ניהול עמוד פייסבוק.

  2. ניהול עמוד אינסטגראם.

  3. קידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגראם.

  4. בניית אתר אינטרנט איכותי המכיל את תיק העבודות או גלריית התמונות של העסק.

בעלי מלאכה – כאשר העסק מייצר מוצרים ייחודיים רק לו אנחנו יכולים להשתמש בכלי הפרסום המתאימים על מנת לקדם את המוצרים, בדומה לחנות בעל המלאכה ירצה לייצר יותר ויותר לקוחות שיקנו את המוצרים שלו.

לסוג המקצוע הזה נקים את הקמפיין בצורה זו:

  1. ניהול ועיצוב עמוד הפייסבוק.

  2. ניהול ועיצוב עמוד האינסטגראם.

  3. צילום מקצועי.

  4. קידום ממומן ברשת הפרסום של פייסבוק ואינסטגראם.

  5. לעסקים מסויימים נצרף גם פרסום ברשת פינטרסט.

  6. אתר אינטרנט מותאם ומנגנון הזמנות.


לסיכום חשוב להבין שלכל עסק נבנית תוכנית מתאימה, חשוב מאוד לדרוש ממשרד הפרסום שלכם דו"חות מעקב שונים, אנחנו לדוגמה מספקים ללקוחות שלנו מספרי מעקב על מנת שנוכל לדעת כמה טלפונים קיבל העסק מכל קמפיין, כמו כן ניתן לנתח את פעולות הפרסום בדרכים שונות כמו:

  • הקלטת התנועה של המבקרים באתר שלכם – כך תוכלו לראות היכן לוחצים המבקרים באתר ואיפה אתם מאבדים אותם.

  • ניתוח העמודים החזקים באתר שלכם – כלי העוזר להבין איזה עמוד נותן את התוצאות הטובות ביותר.

  • מעקב שיחות  – מעקב אחר שיחות שהעסק שלכם מקבל מערוצי פרסום שונים.

  • מעקב משוב אצל לקוחות קיימים – כך תוכלו להבין מה הלקוחות שלכם חושבים על העסק.

אם גם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם ולגייס לקוחות חדשים נשמח לעזור לכם, פשוט מלאו את הטופס בתחתית המאמר או חייגו אלינו ישירות!