בניית חנות אינטרנטית
הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם עלות כוח אדם מינימלית. לפני שנדבר על בניית חנות אינטרנטית, בואו נסתכל על הסטטיסטיקות של היקפי המסחר האלקטרוני:
- בשנת 2021 היקפי הסחר האלקטרוני בעולם הגיעו ל 4.9 טריליון דולר.
- 3.56 טריליון דולר זה היקף המכירות באתרי מסחר באמצעות הסלולר.
- יש למעלה מ 26 מיליון אתרי מסחר אלקטרוני בעולם, ואתרים חדשים נפתחים מידי יום.
- קרוב ל 30% מאוכלוסיית העולם מבצעת רכישות באינטרנט.
- 70% מעגלות הקניות ננטשות בשלב הרכישה.
הסטטיסטיקות הללו מלמדות אותנו כי חנות אינטרנטית היא בעלת פוטנציאל רב. היא מאפשרת לעסקים לפתוח ערוץ מכירות חדש, לפעמים בנוסף לערוצי המכירות הקיימים ולפעמים כערוץ בלעדי ומופחת עלויות. היקפי הסחר האלקטרוני נמצאים בעלייה מתמדת ובתקופת מגפת הקורונה גם מגזרים שלא נהגו לרכוש באתרי מסחר החלו לעשות זאת. אתר חנות מאפשר לכם לא רק גישה אל השוק המקומי, אלא השוק העולמי, דבר המאפשר לכם להגיע לשווקים חדשים ללא מאמץ לוגיסטי.
אך הסטטיסטיקות גם מלמדות אותנו כי לצד הפוטנציאל הרב של אתרי מסחר, ישנה גם תחרות גדולה. אתרים רבים נאבקים על מקומם בשוק, חלקם מצליחים, אך רבים גם נעלמים תוך זמן קצר. בניית חנות אינטרנטית מצליחה, דורשת מחשבה רבה ודגשים על נושאי עיצוב, חווית משתמש, ממשק נוח לשימוש, מהירות האתר והרבה מאוד שיווק. ושלא תבינו לא נכון, שיווק הוא הקו המנחה כבר בעת בניית אתר מסחר, ולא רק פעולה הנעשית לאחר הקמת האתר – בניית אתר מסחר מצליח דורשת מחשבה רבה וביצוע מוקפד הנעשה מתוך מחשבה שיווקית.
היתרונות של אתר מסחר
- ערוץ מכירות נוסף לעסק – ההשקעה באתר מכירות היא קטנה יחסית; די ברור שהקמת אתר חנות עולה פחות מכל פתיחת נקודת מכירה פיזית. ובהשקעה קטנה אתם יכולים לזכות בערוץ מכירות נוסף.
- זמינות העסק 24/7 – הקמת חנות וירטואלית מאפשרת לכם לפגוש את קהל הלקוחות מתי שנוח להם. לא תמיד יש לאנשים זמין להגיע אל נקודות המכירה, לפעמים הזמן הפנוי שלהם הוא בשעות הלילה המאוחרות או סופי השבוע. חנות אינטרנטית יכולה לפעול 24 שעות ביממה ולקבל הזמנות באופן אוטומטי. כך אתם הופכים את העסק שלכם לזמין יותר עבור הלקוחות.
- נוחות עבור הלקוח – מלבד היכולת להיות זמינים בשעות שהלקוח רוצה, הוא גם יכול לבצע את הקניות מכל מקום ולא להיות טרוד בענייני חנייה ופקקי תנועה. הוא יכול לעשות את הקניות כאשר הוא יושב בבית הקפה, בתחבורה הציבורית או על הספה בסלון.
- שבירת המחסום הגאוגרפי – כאשר מדובר בחנות פיזית תמיד ישנה מגבלה גאוגרפית. למשל חנות הנעליים תוכל למכור רק לאלו הנמצאים בסביבתה. הסיכוי של חנות נעליים בנהריה למכור לתושבי תל אביב שואף לאפס. אך כאשר פותחים אתר חנות ניתן להגיע לקהלים חדשים. עסקים מסוימים יכולים אפילו לפרוץ אל השוק הבינלאומי.
- מכירה בשפות שונות – ברחוב הישראלי אתם יכולים לפגוש דוברי עברית, ערבית, רוסית, צרפתית ועוד שפות נוספות. על מנת לתת להם שירות תצטרכו אנשי מכירות הדוברים את השפה. אך כאשר מדובר בחנות אינטרנטית בקלות ניתן לבנות ממשק בשפות שונות, וכך לבצע מכירות גם לקהלים שאינם דוברי עברית.
- חנות ללא מלאי – כלכלת האינטרנט הביאו לנו תחום חדש המכונה דרופשיפינג. זהו כמובן נושא בפני עצמו, אך הנקודה היא שחנות אינטרנטית מאפשרת לכם למכור מוצרים ללקוחות מבלי להחזיק מלאי פיזי.
בניית חנות אינטרנטית בהתאמה לקהל המטרה
התחרות בתחום המסחר האלקטרוני היא גבוהה מאוד. עסקים רבים מחזיקים אתר חנות ומציעים למכירה מוצרים ושירותים. אנו יכולים לראות זאת בכל תחום, מספקי מזון לבעלי חיים ועד נעליים או סלולר – הכל ניתן לרכוש היום באינטרנט.
בשביל להצליח להשיג מכירות עליכם להשקיע בשיווק האתר וקידום אתר מסחר בגוגל. אך זהו רק היבט אחד של העבודה שמחכה לכם. לפני שתתחילו לקדם את האתר בגוגל, עליכם לוודא שיש לכם אתר מסחר שונה ומיוחד.
בשוק משוכלל התחרות קשה מאוד, הצרכנים נהנים מגישה למבחר שווקים בכף ידם. בעזרת הסלולר או המחשב הם יכולים לרכוש סחורות מהארץ ומחו“ל, ולקבל הכל עד הבית. התחרות הרבה מיטיבה עם הצרכנים והיא אחת הסיבות להצלחת המכירות באינטרנט, אך היא גם עושה את החיים קשים לבעלי העסקים.
על מנת להצליח בתחרות עליכם לבנות חנות אינטרנטית המבדלת אתכם מהמתחרים. המוצרים והשירותים שלכם יכולים להיות דומים ואפילו זהים למוצרים של המתחרים וסביר להניח שגם לא תוכלו להציע אותם במחירים יותר זולים. וכמובן שכל יועץ עסקי יכול להסביר לכם מדוע הורדת מחירים אינה אסטרטגיה טובה, מה שמשאיר אתכם עם פתרון אחד – מיתוג ובידול החנות.
הקמת אתר חנות היא הרבה יותר מאתגר טכני, זהו החלק הקל של העבודה. העבודה הקשה נמצאת בהיבטים של עיצוב ממשק המשתמש ובניית ממשק קל ונוח לשימוש, כמו גם שימוש בשפה השיווקית הנכונה על מנת להגיע אל קהל המטרה שלכם.
עליכם לקחת בחשבון את קלות ונוחות השימוש באתר. כיצד הגולש ינווט בין הקטגוריות והמוצרים, כיצד יוסיף אותם לעגלת הקניות וכיצד יבצע את הפעולה של הרכישה. כל כשל בתהליך עשוי לפגוע במכירות שלכם. כפי שכבר אמרנו בהתחלה, 70% מהגולשים נוטשים את עגלת הקניות. הסיבה העיקרית היא עלויות נוספות שהם מגלים בשלב הרכישה, אבל אפילו היבטים של אפשרויות התשלום או אטיות האתר יכולים להביא לנטישה.
בתור בעלי עסקים, לא תמיד אתם מודעים לכל הפסיכולוגיה של התנהגות הגולשים וחשיבות התקשורת הויזואלית באתר. זה בסדר, יש לכם דברים אחרים לעשות כמו להתמקד בליבת הפעילות של העסק וניהולו. אך לצערנו, גם רבים מאלו המציעים שירותי בניית אתר חנות לא תמיד מבינים את הדברים הללו. במקרים רבים מפתחי אתרים מציעים פתרונות זולים המבוססים על תבניות שבכלל אינן תואמות את קהל המטרה, המיתוג ואופי המוצרים.
אתר חנות קל לתפעול
בניית אתר חנות דורשת קודם כל מחשבה על קהל היעד והנוחות שלהם בעת השימוש באתר. אך לא נשכח כי ישנו צד נוסף והוא העסק המתפעל את האתר. מבחינת העסק יש להטמיע טכנולוגיות שונות לצורך אינטגרציה עם תוכנות ניהול מלאי, סליקת כרטיסי אשראי, ניתוחי מכירות ועוד. לכל אלה ישנם פתרונות טכניים ואנשי המקצוע יודעים כיצד לטפל בזה.
חשוב גם לקחת בחשבון את נושא התפעול היום יומי של חנות אינטרנטית מבחינת עדכוני מחירים, הוספת מוצרים ועוד. בתור עסק אינכם רוצים להיות תלויים במפתחי האתרים בכל פעם שמוסיפים מוצר חדש למלאי. זה עשוי להאט את המכירות שלכם וגם לעלות לכם הון. לכן, כאשר חושבים על אתר מסחר, חשוב גם לחשוב על היום שאחרי; על היום שבו תצטרכו לעדכן מוצרים באתר.
כיום, ניתן להקים חנות אינטרנטית קלה לניהול. ישנן פלטפורמות שונות, כמו למשל WOOCOMMERCE וגם אחרות, המאפשרות לכם לעשות את כל הפעולות השוטפות בצורה קלה ופשוטה. כך תוכלו להוסיף את תיאורי המוצרים, התמחיר והתמונות של המוצרים החדשים באופן עצמאי.
בניית חנות אינטרנטית – הכירו את האפשרויות
בימינו בניית אתר מסחר נחשבת לדבר פשוט. בראש ובראשונה מכיוון שאיננו צריכים לבנות אתר מאפס. אנו יכולים להתבסס על תבניות מוכנות ומערכות המהוות את השלד של האתר וכוללות את כל הפונקציות של ניהול מלאי, קטלוג מוצרים, ביצוע הזמנות וכו‘. כלומר, איננו צריכים להמציא את הגלגל מחדש ולהשקיע בהליכי פיתוח יקרים וארוכים. אנו כן צריכים להשקיע בעיצוב, קסטומיזציה ושיווק, אך הבסיס כבר מוכן עבורנו.
ישנן פלטפורמות שונות בעזרתן ניתן להקים אתרי מסחר, לכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. כדאי להכיר את האפשרויות השונות ולראות מה מתאים עבורכם. רבים בוחרים היום בפלטפורמות WOOCOMMERCE אותה ניתן להטמיע באתרי וורדפרס, דבר המעניק פתרון זול, יעיל ואפקטיבי מאוד. אך ישנן גם פלטפורמות אחרות שאפשר לשקול.
לסיכום, אתר חנות וירטואלית יכול לייצר לכם הכנסה יפה והעלויות של הקמתו אינן גבוהות במיוחד. אך חשוב להיות זהירים מכל אלה שמבטיחים לכם התעשרות מהירה. התחרות היא קשה ובשביל להצליח עליכם באמת לספק ערך ללקוחות ולהשקיע במיתוג ושיווק החנות.
בניית אתר מסחר היא עבודה לאנשי מקצוע שיכולים לשים את כל הדגשים הנכונים, גם בהיבט הטכני וגם בהיבט השיווקי. ישנם פרטים רבים שצריך לקחת בחשבון ואין כאן מקום לטעויות. אתם זקוקים לאתר חנות שיניע את הגולשים לפעולה, שיגיע למקום טוב בגוגל ויספק לגולשים חווית גלישה בטוחה.