כך תקדמו את התוכן שלכם בניוזפיד של פייסבוק ביעילות – חלק א'

בזמן האחרון אנו עדים לטענות שנשמעות כנגד פייסבוק, לפי הטענות פייסבוק מצמצמת את אחוזי החשיפה של תכנים אורגניים, הצמצום אמור לכאורה להניע משתמשים לעבור לשיטת הפרסום הממומן (תכנים וסטטוסים בתשלום). אף על פי שפייסבוק מכחישה את הטענות הללו, ניתן להבין את הצעד מנקודת המבט שלה שהרי מדובר בעסק שמטרתו להרוויח. יחד עם זאת, מן הראוי לזכור שמרבית גולשי הרשת החברתית אינם מעוניינים לשלם לפייסבוק. לכן כתבנו עבורכם את המאמר הבא שיעזור לכם להבין איך בכל זאת תוכלו להגדיל את החשיפה האורגנית שלכם.

בין אם אתם משתמשים פרטיים ובין שאתם עסק או משווק באינטרנט, מומלץ להכיר את דרכי הפעולה של פייסבוק. כי גם ברשת החברתית הזו כמו במנוע החיפוש של גוגל קיים אלגוריתם אשר קובע אילו תכנים אורגניים יזכו לחשיפה מרובה יותר ואילו תכנים יידחקו לשוליים. בשל הפופולריות של הנושא, נושא זה הפך לתת-תחום בפני עצמו, שאף קיבל שם : NFO- News Feed Optimization.

האלגוריתם של פייסבוק מסנן תכנים שאינם מתאימים לפרופיל שלנו להתנהלות שלנו בפייסבוק, זה אומר שלא כל מה שאתם מפרסמים מגיע בהכרח לחברים/לעוקבים שלכם, ולכן עליכם להתמקד בפעילויות שיוצרות אינטרקציה.

קידומו של פוסט מסוים בניוזפיד נקבע לפי מספר פרמטרים שנקבעים על ידי פייסבוק. ואלו הם הפרמטרים:

  1. יחסי קרבה – ככל ששני משתמשים מעורבים יותר אחד בפרופיל של האחר, כך הם יחשפו יותר זה לתכנים של זה. על מנת לקבל את מרב החשיפה, האינטראקציה בין המשתמשים צריכה להיות הדדית ועליה להימשך זמן רב.

  2. חשיבות התוכן – פייסבוק בודקת מהי חשיבות התוכן שמשתמש מסוים מייצר. החישוב נעשה לפי כמות הפעילות והאינטראקציה סביב התוכן שהוא מפרסם: כמה תגובות, לייקים ושיתופים הוא קיבל. האלגוריתם מתעדף תכנים מסוימים על פני אחרים: לקובצי- וידאו יש משקל גבוה יותר מתמונות, ולתמונות יש משקל גבוה יותר מסטטוסים.  תכנים שמועלים לפייסבוק ממכשיר נייד מקבלים גם הם תעדוף שכן אלו נתפסים כ-"אירוע בהתרחשות" (On the go).

רוצים להגדיל את הכנסות העסק? צרו איתנו קשר עכשיו!

אהבתם את המאמר? שתפו
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
שליחה במייל

פוסטים ממומנים

מעבר לכלים חיצוניים שיכולים לתרום לחשיפת העסק שלך, יש כלים אפקטיבים בתוך הפייסבוק שיכולים לקדם

צרו איתנו קשר ונתחיל לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם!

הפרטים שלכם ישמשו אותנו אך ורק ליצירת קשר אתכם ולא יעברו לגורם שלישי!