בואו ניקח אותו יחד לשלב הבא, ונתחיל לגייס לקוחות חדשים כבר היום!

מהו SMO?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

הלקסיקון האינטרנטי מורכב מלא מעט ראשי תיבות וקיצורים, המונחים הראשוניים היו "SEO" ו-"SEM".
בשנים האחרונות, עם התפתחותן של הרשתות החברתיות ברחבי העולם, התפתחו שני מושגים חדשים: SMO – ראשי תיבות שלSocial Media Optimization ו-SMM –Social Media Marketing.

כידוע, רשתות חברתיות משמשות לקישור בין אנשים שונים, ובאמצעותן נוצר Networking – רשת רחבה של משתמשים המשתפים זה את זה במידע. רשתות חברתיות משמשות בעיקר להיכרויות בתחום הרומנטי, לחיפוש עבודה, חיפוש שותפים עסקיים, קידום אתרים שיווקי, ולשעות הפנאי.
שיווק ברשתות החברתיות מכונה גם שיווק ויראלי (כלומר: שיווק מפה לאוזן) או שיווק גרילה.

מתעניינים ברזי המקצוע? המטרות העיקריות של אנשי SMO ו-SMM הן:

  • – המטרה הראשונית היא ליצור Buzz סביב מוצר או שירות מסוים, כלומר לעורר דיון תקשורתי סביב המוצר, לקדם את המותג, את בעל העסק ואת השירותים המוצעים.

  • – לקדם אתרים בתוצאות מנועי החיפוש – שיתוף הקישור לאתר ברשתות החברתיות חושף אותו לקהל רחב של משתמשים על ידי כך מקודם האתר קידום אורגני.

  • – הגדלת תנועת הגולשים וה"קליקים" לאתר של החברה – מתקשר לסעיף הקודם.

פייסבוק היא כידוע הרשת החברתית הגדולה בעולם, לכן,  מרבית אנשי ה-SMO בונים דף אוהדי (עמוד עסקי) בפייסבוק לחברות אותן הם מקדמים. הם מנסים לגייס מספר רב כל האפשר של אוהדים לחברות ומוציאים מדף האוהדים קישורים לאתר החברה ולאתרים קשורים. זאת אומרת, מנצלים את הפלטפורמה החברתית לצורכי קידום אתרים אורגני  על מנת למתג את העסק ככל הניתן באופנים שונים.
אך מלבד פייסבוק אנשי SMO מנצלים את מגוון הרשתות החברתיות השונות לצורכיהם, טוויטר, יוטוב, אינסטגרם, לינקדין אינן נעדרות מהרשימה.
ככלל, ניתן לנצל את השימוש ברשתות החברתיות, לצורכי קידום אתרים אורגני, שיווק, מיתוג ופרסום של בעל ובכך למעשה להגדיל את קהל הלקוחות של חברה או מותג מסוימים.