פרסום ביוטיוב

תופתעו לגלות כמה פלטפורמת הוידאו של גוגל איכותית בייצור לידים ומכירות, בואו לגלות איך העסק שלכם יכול להרוויח ממנה.

פרסום ביוטיוב

עם למעלה משני מיליארד משתמשים, אינטגרציה עם גוגל, נוכחות בפלטפורמות שונות, יכולות טרגוט מתקדמות והיכולת להעביר מסרים באמצעות סרטוני וידאו, פרסום ביוטיוב הוא בהחלט דבר שכדאי לכם לקחת בחשבון.

באמצעות יוטיוב תוכלו להגיע אל קהלים חדשים, להעלות את המודעות למותג ולייצר לידים ומכירות.

יוטיוב היא רשת חברתית המבוססת על סרטונים וכידוע לנו, סרטונים הם דרך יעילה ביותר להעביר מסרים שיווקיים. את מה שקשה להסביר במילים, ניתן להציג בצורה ברורה באמצעות וידאו וסאונד. כך המסרים נקלטים במהירות בתת ההכרה וזהו כלי חשוב לצורך מיתוג עסקי.

כאשר מדברים על פרסום ביוטיוב, מדובר במטבע בעל שני צדדים. מצד אחד אנו מדברים על הפקת התכנים עבור היוטיוב. כאן דרושה רמה מקצועית והיכולת להכין סרטונים התואמים למותג ולקהל היעד; סרטונים המעוררים עניין ומושכים את תשומת לבם של הגולשים. יש הרבה מקום ליצירתיות וניתן להשתמש ביוטיוב בצורות שונות- למשל תוכלו להכין מדריכים, סרטוני UNBOXING, ביקורות וסוגים שונים של סרטונים לצורך קידום ומכירות.

ההיבט השני של קידום ביוטיוב, הוא הדרכים לקדם את הסרטונים. גם כאן ניתן לקדם אותם בצורה אורגנית ו/או באמצעות קמפיינים ממומנים. וגם כאן נדרשת מקצועיות רבה לצורך בניית הקמפיין, החל משלב הפקת הסרטון ועד אופן טירגוט וסוג המודעה שבה תשתמשו.

ישנה גם דרך נוספת לפרסום ביוטיוב, והיא באמצעות שימוש במשפיעני רשת. ישנם אנשים בעלי חשבונות הזוכים לצפיות רבות וניתן להיעזר בהם לצורך קידום מותגים ומוצרים. גם כאן נדרשת מחשבה רבה בבחירת משפיעני הרשת התואמים לאופי המותג ומגיעים אל קהל המטרה הנכון.

 

 

היתרונות של פרסום ביוטיוב

קידום ביוטיוב מביא לכם הרבה מאוד יתרונות:

  1. יכולות טרגוט מתקדמות – רוב הקהל של גוגל הם צעירים בגילאי 15-35, ועם אחוז גברים מעט גבוה יותר משיעור הגברים באוכלוסיה. אך כאשר מדברים על 2 מיליארד משתמשים בכל העולם, בסופו של דבר ניתן למצוא ביוטיוב את כל הקהלים. יוטיוב מאפשרת לכם לטרגט את הקהל בצורה יעילה ולהגיע אל הקהל המתאים.
  1. יוטיוב היא מנוע חיפוש – אחד הדברים שאנשים לא תמיד מבינים היא שיוטיוב היא בעצם מנוע חיפוש, ולמעשה השני אחרי גוגל. גולשים רבים משתמשים ביוטיוב לצורך חיפוש מידע ולכן אתם רוצים להיות שם כאשר הם יחפשו.
  2. אינטגרציה עם גוגל – יוטיוב נמצאת בבעלות גוגל והן עובדות באינטגרציה מלאה. הקידום ביוטיוב משפיע גם על קידום אתרים בגוגל. בנוסף, סרטוני וידאו מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל. כך אתם יכולים להגדיל את הנוכחות האינטרנטית שלכם.
  3. מתאים לפלטפורמות שונות – כאשר מדברים על פרסום ביוטיוב חשוב להבין כי החשיפה לפרסום אינה מתקיימת אך ורק בפלטפורמה של יוטיוב. הסרטונים שלכם יכולים להופיע אצל הגולשים כאשר הם באתרים המטמיעים סרטוני יוטיוב או אפליקציות. המשמעות של זה היא שבעזרת הטרגוט הנכון, הגולש יכול להיחשף לפרסום שלכם גם כאשר הוא גולש באתר של המתחרים.
  4. יכולות מתקדמות להעברת מסרים – סרטונים מאפשרים לכם להעביר מסרים באמצעות ויזואליים ובעזרת סאונד. זה מעולה לצורך בניית תדמית המותג.
  5. פוטנציאל לויראליות – כמה פעמים שיתפו אתכם סרטון מיוטיוב? לפעמים זה סתם וידאו של חתולים, אבל במקרים רבים זהו תוכן פרסומי שנעשה בצורה טובה. אולי כי הוא מצחיק, ואולי כי יש בו ערך ממשי כמו טיפים חשובים. אם הסרטון שלכם יהפוך לויראלי אתם תזכו לחשיפה רבה וללא תוספת עלויות.

 

למי מתאים קידום ביוטיוב

לא אחת אנו רואים ביוטיוב סרטי פרסומת של חברות גדולות כמו אפל, סמסונג ועוד מותגים בינלאומיים. ואז נשאלת השאלה האם פרסום ביוטיוב מתאים לעסק שלי? התשובה היא בהחלט כן. הפלטפורמה מאפשרת לכם יכולות טירגוט מתקדמות ואתם בהחלט יכולים להגיע לקהל מקומי ומטורגט היטב.

כאשר אנו רואים את השחקנים הגדולים מפרסמים ביוטיוב אנו עשויים לקבל את הרושם כי מדובר בעלויות גבוהות, אך מודל התשלום מאפשר לכל עסק ליהנות ממודל משתלם, כך שגם עצמאיים ובעלי מקצועות שונים כמו אינסטלטורים ומדבירים יכולים להפיק תועלת מפרסום ביוטיוב. הרשימה עוד ארוכה וכוללת: מכללות, קורסים דיגיטליים, אפליקציות, מסעדות, מאמני כושר, שירותי רפואה אסתטית, מותגי אופנה, עורכי דין ועוד. רק כמובן שחשוב לתפור עבור כל אחד את פתרון הקידום המתאים עבורו.

 

אפשרויות הפרסום ביוטיוב

יוטיוב מציע לכם מספר אפשרויות פרסום ביוטיוב. האפשרות הבסיסית ביותר היא פשוט לפתוח ערוץ משלכם ביוטיוב ולהעלות אליו סרטונים, אותם תוכלו לקדם בצורות שונות הכוללות קידום אורגני וקידום ממומן. כמובן תוכלו גם להשתמש בהם בפלטפורמות שונות, כמו למשל אתר האינטרנט שלכם.

אך מלבד פתיחת ערוץ יוטיוב, דבר שבהחלט מומלץ עבור סוגים שונים של עסקים, ישנן אפשרויות שונות של פרסום ביוטיוב באמצעות קמפיינים ממומנים:

Skippable in-stream ads – אפשרות זאת מאפשרת לכם להציג את סרטוני הוידאו הפרסומיים בפני קהלי יעד מפולחים לפני הצפייה שלהם בסרטוני וידאו, במהלך הצפייה ואחריה. כאשר הגולשים נדרשים לצפות במספר שניות ואז יכולים להחליט האם לדלג או להמשיך לצפות בסרטון. מה שאומר שיש לכם 5 שניות להותיר על הגולשים רושם עמוק. מודעה זו תוצג גם באתרי אינטרנט ואפליקציות המכילות סרטונים מיוטיוב.

Non-skippable in-stream ads – פרסומות אלו פועלות באופן דומה לסוג הקודם, אך כאן הגולש נדרש לצפות בפרסומת במלואה (עד 15 שניות). מודל התשלום כאן הוא עלות לחשיפה, בעוד בצורה הקודמת ישנם כמה מודלים אפשריים.

Bumper ads – זהו סוג של מודעות שלא ניתן לדלג עליהן. הן מופיעות לפני, אחרי או במהלך הצפייה בסרטון והן מוגבלות ל 6 שניות. התשלום הוא לפי מספר הצפיות. מודעות מסוג זה מתאימות לצורך חשיפה והעלאת המודעות למותג. בדרך כלל הן כוללות סלוגן קליט ומלוות קמפיין גדול יותר.

In-feed video ads – מודעות אלו יופיעו בכמה מקומות. המקום הראשון הוא עמוד הבית של גוגל בסלולר; המקום השני הוא בתוצאות החיפוש. כאשר המשתמשים יחפשו סרטוני ווידאו, המודעה תופיע כאחת מתוצאות החיפוש (בצירוף הסימול AD) ובהקשר הרלוונטי; והמקום השלישי הוא ברשימת ההמלצות שלצד הסרט שבו בחר המשתמש לצפות. התשלום יתבצע רק במידה והגולש יבחר לצפות בסרטון.

Outstream ads – מודעות אלו מופיעות ללא קול ועל הגולש ללחוץ על פונקציית UNMUTE. הן מיועדות אך ורק לסלולר ואינן מופיעות ביוטיוב אלא באתרים ואפליקציות המנגנות סרטי יוטיוב.

 

 

כמה עולה פרסום ביוטיוב

כאשר מדברים על קידום ביוטיוב יש לכם שתי עלויות שונות. העלות הראשונה היא העלות של הפקת התוכן. אם יש לכם כישרון ואת הכלים המתאימים תוכלו להפיק תוכן בעצמכם. זה אולי לא מתאים לכל אחד, אך בהחלט יש אנשים שיודעים להפיק תוכן עצמאי וזוכים להצלחה. אך מצד שני, אלו הם אנשים המקדישים זמן רב לנושא וחלקם עשו מזה קריירה, דבר שלא ממש מעשי כאשר יש לכם גם לנהל עסק. הפתרון לעסקים הוא בדרך כלל הפקה מקצועית וכן המחירים משתנים בהתאם למאפייני הסרטון. הם יכולים להתחיל בכמה מאות שקלים, אך גם להגיע לאלפי שקלים.

העלות השנייה היא העלות של קידום ביוטיוב (קידום ממומן), והיא נמוכה ממה שאתם חושבים. מודל הפרסום השכיח ביותר הוא CPV, כלומר תשלום לפי צפיות. למשל אם רכשתם מודעת פרסום של 30 שניות, והלקוח צפה רק ב 25 שניות – לא תשלמו על המודעה! כלומר תאורטית ניתן להעביר את מרבית המסרים השיווקים לפני שאתם בכלל משלמים. וכאשר הגולש צפה ב 30 שניות, המחירים הם בסביבות השתי אגורות לצפייה.

שימו לב שאתם קובעים מראש את תקציב הפרסום היומי, כך שלא יכול לצאת מצב שההוצאות יוצאות משליטה.

 

קידום ביוטיוב – איך לעשות זאת נכון

לסיכום, לפרסום ביוטיוב ישנו פוטנציאל רב והוא יכול להתאים לרוב סוגי העסקים. אך על מנת לעשות זאת נכון לא מספיק רק לנהל קמפיין בתשלום, יש לדעת כיצד לבנות את התוכן.

חשוב לעשות זאת בעזרת מפיקי תוכן מקצועיים שיכולים לתת מענה לכל ההיבטים של ההפקה. אפיון העסק והלקוחות, ומהם נגזרת בניית הקונספט, זה אחד השלבים החשובים. אך כמובן שאין להתפשר על איכות ההפקה המקצועית.

לכל עסק ישנו פתרון ייחודי, זה יכול לכלול שחקנים, צילומי רחפן, אנימציה, אינפוגרפיקה, קריינות ועוד. צריך לדעת כיצד להעביר את המסרים הנכונים ואתם זקוקים לפתרון בהתאמה אישית.

 

אפיון אתר אינטרנט

כאשר אתם שוכרים חברת בניית אתרים, אתם אולי מדמיינים כי מייד ישנו צוות טכני היושב מול המחשב ורושם שורות קוד,

שיפור מהירות אתר אינטרנט

מהירות אתר אינטרנט היא סוגיה חשובה מאוד. יכולות להיות סיבות שונות המאטות את האתר, והדבר פוגע באתר ובמטרות העסקיות שלכם.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל כאשר עסק ניגש לבניית אתר אינטרנט הוא נוטה לראות את העולם דרך משקפיים ורודות, ולמה לא בעצם?

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו לעסק היא פעולה חשובה מאוד. כיום כל עסק עושה זאת כבר בשלב ההקמה, אך גם עסקים וותיקים שהתנהלו

בניית תיק מותג

בניית תיק מותג המונח 'מיתוג עסקי' בוודאי נשמע אינספור פעמים במשרדו של כל יזם וכל בעל עסק. כולנו מבינים שמיתוג

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא הרבה יותר ממה שחשבתם. לעיצוב אתר אינטרנט ישנה מתודה שלמה וחשוב לתת בה דגש על

בניית דף נחיתה

בניית דפי נחיתה לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם

בניית אתר תדמית

בניית אתרי תדמית כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם

סרטון תדמית

סרטון תדמית לעסק תדמית העסק היא דבר חשוב ביותר, היא מהווה חלק מהמיתוג והאסטרטגיה השיווקית שלכם. בעזרת תדמית העסק ותהליכי

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק  פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך

פרסום בטיקטוק

פרסום בטיקטוק כנראה שלא צריך לספר לכם מה זה טיקטוק, רואים ושומעים את האפליקציה בכל מקום והיא להיט אצל ילדים

פרסום באינסטגרם 

פרסום באינסטגרם  אינסטגרם היא רשת חברתית הפונה אל הקהל הצעיר. היא מתמקדת במדיה ויזואלית באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. היא זוכה

בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה

אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת? קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה. התפקיד של כל אסטרטגית

בניית פרופיל לקוח

בניית פרופיל לקוח כאשר אנו חושבים על שיווק אנו מיד חושבים על קמפיינים, אתרי אינטרנט, סושיאל וכל הכלים המתקדמים שיש

ניתוח נתוני פרסום

כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה