שיפור מהירות אתר אינטרנט

אתר איטי הוא אתר שמוכר פחות! לכן אתם חייבים לדאוג למהירות האתר שלכם.

מהירות אתר אינטרנט היא סוגיה חשובה מאוד. יכולות להיות סיבות שונות המאטות את האתר, והדבר פוגע באתר ובמטרות העסקיות שלכם. במאמר זה נדבר על כמה מהסיבות לבעיות במהירות האתר, ונציע גם פתרונות. הדברים שנדבר עליהם נכונים לכל אתרי האינטרנט, אך נשתדל לשים דגש על שיפור מהירות בוורדפרס, בשל השכיחות הגבוהה של השימוש בפלטפורמה הזו.
אך לפני שנדבר על שיפור מהירות אתר אינטרנט, אנו רוצים להתעכב על הבעיות הנוצרות בעקבות הבעיה במהירות האתר.

מה הבעיה באתר אינטרנט איטי?

הבעיה הראשונה שנוצרת בעקבות המהירות האיטית באתר האינטרנט שלכם, היא פגיעה בחוויית המשתמש. כאשר גולש לוחץ על קישור בגוגל ונכנס לאתר, הוא מצפה שהאתר יטען בשבריר שנייה. כל שנייה של עיכוב מגדילה בעשרות אחוזים את הסיכוי שיחזור אחורה לגוגל וינסה אתר אחר (וזה האתר של המתחרים שלכם). כל דפי האתר והפעולות שהגולש מבצע בו חייבות להתבצע במהירות. למשל, אם מדובר באתר מכירות וכל מוצר נטען בצורה איטית, הגולש יאבד את סבלנותו ויפנה לאתר אחר – אתם תפסידו מכירה!
הבעיה השנייה היא בעיה בדירוג האתר. מנועי החיפוש ובראשם גוגל, שואפים להעניק לגולשים את חוויית המשתמש הטובה ביותר, לכן מהירות האתר הינה אחד הדברים שגוגל בוחנים כאשר הם מדרגים את האתר, ודירוג האתר משפיע על מקומו בתוצאות החיפוש. איננו צריכים לספר לכם על החשיבות של מיקום טוב בתוצאות החיפוש. זה אמנם לא השיקול היחידי של גוגל, אך כאשר אתרי המתחרים פועלים בצורה מהירה יותר, גדל הסיכוי שידחקו אתכם למטה בתוצאות החיפוש של גוגל.
הבעיה השלישית היא שילוב של שתי הבעיות הקודמות. בין כל המדדים שגוגל בוחנת, ישנם גם מדדי ה Bouncing Rate / Exit Rate:
מדד ה Bouncing Rate הוא מדד שיעור הנטישה; הוא מוגדר כאחוז הגולשים שעזבו את האתר מבלי שביצעו שום פעולה. למה אכפת לגוגל ממדד זה? מבחינת גוגל זהו סוג של הצבעה ברגליים. אם הגולש נטש את האתר כנראה שהאתר לא עונה על הציפיות שלו. יכולות להיות סיבות שונות לנטישה, אך ללא ספק איטיות האתר מעלה את שיעור הנטישה.
מדד ה Exit Rate הוא מדד דומה הבוחן את הנטישה פר עמוד באתר. גם כאן הסיבות הן לא בהכרח בעיה במהירות האתר, אך מהירות האתר היא בוודאות סיבה המעלה את ה Exit Rate.
וכאשר הציונים של האתר שלכם אינם טובים, כך הדירוג שלו ממשיך לרדת. כלומר, מהירות אתר אינטרנט בעלת השפעה ישירה והשפעה עקיפה על דירוג האתר במנוע החיפוש.

מה פוגע במהירות אתר אינטרנט

ישנם דברים שונים אשר יכולים לפגוע במהירות האתר. חלקם קשורים באופן ישיר לאתר, אחרים קשורים בצורה זו או אחרת לחבילת האחסון של האתר והשרת שעליו הוא נמצא.
להלן כמה דוגמאות:
עומס הגולשים – עומס גדול של גולשים באתר יכול לגרום להאטה במהירותו. בסופו של דבר האתר שלכם מאוחסן על שרת בעל משאבים מוגבלים. דמיינו את המחשב שלכם כאשר אתם פותחים חלונות עבודה רבים, הדבר מורגש במהירות המחשב. תהליך דומה מתרחש גם באתר האינטרנט שלכם. אם זו הבעיה, ניתן לבצע שיפור מהירות באתר האינטרנט באמצעות שדרוג חבילת האחסון. שימו לב, שכאשר משתמשים באחסון משותף, גם עומס גולשים באתרים אחרים המאוחסנים על אותו השרת משפיע עליכם. הפתרון הוא בדרך כלל שימוש באחסון על שרת VPS.
אופטימיזציה של קבצי המדיה – מקובל להשתמש בקבצי מדיה באתרים, כמו העיצובים הגרפיים והתמונות שאתם מוסיפים לאתר. ריבוי של תמונות יכול להכביד על תעבורת האינטרנט וכך משפיע על מהירות האתר. לכן, חשוב לבצע אופטימיזציה של התמונות על מנת לצמצם את הגודל שלהן.
שימוש בסרטוני וידאו – אתרים רבים משתמשים בסרטוני וידאו. אך הבעיה היא שהסרטונים צורכים משאבים גדולים ומביאים לפגיעה במהירות האתר. ישנה דרך קלה ונוחה להתגבר על זה, ניתן לאחסן את סרטוני הוידאו באתרים חיצוניים, וכך להעביר את עומס התנועה אליהם. הדוגמה הכי טובה היא העלאת הסרטון ליוטיוב והצגתו באתר שלכם.
תשתיות האינטרנט – כאן אנו חוזרים לסוגיה של חבילת האחסון והשרת, להם השפעה גדולה על מהירות אתר אינטרנט. למשל, אם האתר שלכם מאוחסן על שרת בארצות הברית אך מיועד לגולשים בישראל, המידע עובר תחנות רבות בדרך והדבר משפיע לרעה על המהירות. לכן, חשוב להשתמש בשרת הקרוב לקהל היעד שלכם. בחירת חברת אחסון האתרים וסוג החבילה היא בעלת משמעות רבה, החברות יכולות להציע לכם תכונות שונות כמו למשל, איזון עומסים שמשחקות תפקיד חשוב במהירות האתר. כדאי להתייעץ עם אנשים מהתחום הטכני בעניין הזה.
קוד שאינו בשימוש – באתרים רבים ישנם קטעי קוד שאינם בשימוש, למשל, יכולים להיות קטעי קוד כפולים הנובעים מ JavaScript. הם מאריכים את זמן הטעינה, אך לא תורמים כלום לאתר. מומלץ מאוד להסיר אותם ונדרש כאן ידע טכני.

שיפור מהירות בוורדפרס

כל הדברים שאמרנו נכונים גם לצורך שיפור מהירות בוורדפרס, אך בכל זאת ראוי להתייחס לנושא בצורה נפרדת. פלטפורמת וורדפרס מעניקה לכם כלים שונים היכולים לשפר את מהירות האתר, אך שימוש לא נכון בוורדפרס עשוי לפגוע במהירות האתר.
להלן כמה טיפים לשיפור מהירות בוורדפרס:
1. הסירו תוספים מיותרים – משתמשי וורדפרס נוהגים להשתמש בתוספים שונים, אשר מוסיפים פונקציות לאתר ומביאים ערך מוסף. הם יכולים לבוא לידי ביטוי גם בצד המשתמש וגם בצד הניהולי של האתר. לעתים בשלב פיתוח האתר או במהלך השנים, אתם מתקינים תוספים חדשים אך משאירים תוספים ישנים שאינם בשימוש. חשוב מאוד להסיר את כל התוספים המיותרים שאינכם עושים בהם שימוש, כיוון שהם גורמים להאטת האתר.
2. עדכנו את הוורדפרס – למערכת הוורדפרס, התבניות והתוספים יוצאים עדכונים שונים באופן קבוע. ישנן סיבות שונות לעדכונים, חלקן קשורות לבאגים, שינויים טכנולוגיים ופריצות אבטחה. כך שיש הרבה סיבות מדוע לעדכן אותם. הבאגים השונים מביאים לפגיעה במהירות אתר אינטרנט וזוהי עוד סיבה מדוע חשוב לעדכן אותם.
3. הקפידו על תוספים איכותיים – בוורדפרס תוכלו למצוא עשרות אלפי תוספים, רבים מהם משרתים בדיוק את אותן המטרות, אך לא כולם באותה האיכות. חלקם תוספים חינמיים וחלקם בתשלום. אמנם אנחנו אוהבים להשתמש בדברים שנותנים לנו בחינם, אבל לכל דבר יש מחיר אותו אנו משלמים בצורות אחרות. למי שמפתח תוסף חינמי אין את הסיבות להמשיך להשקיע בו אנרגיה ולשפר אותו, אך מי שמספק תוסף בתשלום ירצה תמיד לשפר אותו על מנת שהמשתמשים ירכשו את התוסף. באמצעות תוספים איכותיים ניתן להביא לשיפור מהירות בוורדפרס.
שימו לב שישנם גם תוספים שונים אשר יכולים לעזור לכם לזהות בעיות ולשפר את מהירות הוורדפרס. למשל, ישנם תוספים המסייעים לכם לבצע אופטימיזציה של התמונות, כיווץ הקוד ותהליכי אופטימיזציה שונים.

ולסיום, כמה מילים על נושא שלא דיברנו עליו. מהירות האתר היא לא רק עניין טכני. ייתכן שהאתר שלכם עובד במהירות, אך הגולשים מתקשים לנווט בו בגלל בעיות בממשק המשתמש. גם זו בעיה שיכולה לגרום לגולשים לנטוש את האתר למרות שאינה קשורה באופן ישיר למהירות האתר.

 

אפיון אתר אינטרנט

כאשר אתם שוכרים חברת בניית אתרים, אתם אולי מדמיינים כי מייד ישנו צוות טכני היושב מול המחשב ורושם שורות קוד,

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל כאשר עסק ניגש לבניית אתר אינטרנט הוא נוטה לראות את העולם דרך משקפיים ורודות, ולמה לא בעצם?

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו לעסק היא פעולה חשובה מאוד. כיום כל עסק עושה זאת כבר בשלב ההקמה, אך גם עסקים וותיקים שהתנהלו

בניית תיק מותג

בניית תיק מותג המונח 'מיתוג עסקי' בוודאי נשמע אינספור פעמים במשרדו של כל יזם וכל בעל עסק. כולנו מבינים שמיתוג

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא הרבה יותר ממה שחשבתם. לעיצוב אתר אינטרנט ישנה מתודה שלמה וחשוב לתת בה דגש על

בניית דף נחיתה

בניית דפי נחיתה לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם

בניית אתר תדמית

בניית אתרי תדמית כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם

סרטון תדמית

סרטון תדמית לעסק תדמית העסק היא דבר חשוב ביותר, היא מהווה חלק מהמיתוג והאסטרטגיה השיווקית שלכם. בעזרת תדמית העסק ותהליכי

פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב עם למעלה משני מיליארד משתמשים, אינטגרציה עם גוגל, נוכחות בפלטפורמות שונות, יכולות טרגוט מתקדמות והיכולת להעביר מסרים באמצעות

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק  פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך

פרסום בטיקטוק

פרסום בטיקטוק כנראה שלא צריך לספר לכם מה זה טיקטוק, רואים ושומעים את האפליקציה בכל מקום והיא להיט אצל ילדים

פרסום באינסטגרם 

פרסום באינסטגרם  אינסטגרם היא רשת חברתית הפונה אל הקהל הצעיר. היא מתמקדת במדיה ויזואלית באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. היא זוכה

בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה

אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת? קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה. התפקיד של כל אסטרטגית

בניית פרופיל לקוח

בניית פרופיל לקוח כאשר אנו חושבים על שיווק אנו מיד חושבים על קמפיינים, אתרי אינטרנט, סושיאל וכל הכלים המתקדמים שיש

ניתוח נתוני פרסום

כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה