קידום בגוגל
שיתוף

איך מנוע חיפוש חושב?

מי ממכם לא משתמש בגוגל כאשר אתם רוצים למצוא משהו באינטרנט? אנחש שאתם מבקרים בו עשרות פעמים ביום, ואף כל כך התרגלתם אליו שאתם אפילו מקלידים את שם האתר במנוע במקום להקליד את כתובתו. אך האם פעם שאלתם את עצמכם איך המנוע חושב ועובד?

במאמר זה נחשוף בפניכם מה בדיוק קורה כשאתם לוחצים על כפתור החיפוש במנוע הפופולרי בעולם ואיך זה מתקשר לקידום אתרים?

קודם כל חיפוש בגוגל אינו באמת חיפוש שמתבצע באינטרנט כולו,  אלא רק באינדקס האתרים של גוגל. האינדקס של גוגל, גדל ומתעדכן בזכות שליחה של 'זוחלים' ו'עכבישים'. רובוטים אלו הם מעין תוכנות אשר מתוכננות לסרוק, לפרק, לקטלג ולעדכן תוכן של עמודי רשת. אז בעצם כשאנו מבצעים חיפוש, המנוע מבצע 3 מטלות עיקריות: מחזיר רשימה של כל הדפים באינדקס שמכילים את הביטוי, מסדר את תוצאות החיפוש לפי רלוונטיות ומגיש לנו הגולשים את התוצאות.
גוגל לא הולך להציג בפניכם את כל אלפי התוצאות באותו עמוד הנמצאים אצלו באינדקס. לכן המנוע מריץ אלגוריתם על התוצאות על מנת לחשב אילו מהם הרלוונטיות ביותר לקטגוריה. תוצאות אלו יופיעו ראשונות ואחריהם בסדר יורד כל השאר. איך הוא עושה זאת?

פרסום בגוגל

נניח שגולש מחפש את הביטוי "קידום אתרים". הגולש מתחיל בתהליך מהיר של חיפוש התוצאה הטובה ביותר. בהתחלה רוב הסיכויים שהוא נכנס לתוצאה הראשונה. הוא מתחיל לרפרף קלות בתוכן, רואה שהתוצאה לא מתאימה ואז יוצא, וכן הלאה. עד לתוצאה השביעית. בתוצאה זו, הגולש  מוצא את מה שחיפש ואז מתחיל להתעמק יותר בתוכן ובאתר. אם נניח שרוב הציבור מצא את מה שהוא חיפש בתוצאה השביעית, מניתוח האירועים לאחר זמן מה, בעיני מנוע החיפוש, שאר התוצאות לא רלוונטיות, ויקדם את התוצאה השביעית למקום הראשון.

אך זה לא תלוי רק בלחיצות של הגולשים. גוגל גם בודק את התוכן. בזמן שגוגל סורק את העמוד הוא כביכול מנסה לתת הערכה. תהליך זה מתבצע בעזרת חיפוש מילות מפתח בכמות מסויימת, חיפוש תוכן מקורי, ועוד הרבה אלגוריתמים שגוגל לא חושף. בנוסף, קישורים מהווים הצבעות אמון. אם אתר מקשר לאתר אחר, הוא כביכול ממליץ עליו- ועל ידי ההמלצות הללו המנוע מחליט עד כמה אותו אתר רלוונטי לשאילתת חיפוש.

קידום במנוע חיפוש

עכשיו שקיבלתם מושג אילו תהליכים מעורבים, אתם מבינים איך הנושא מתקשר לקידום אתרים. אנחנו ב'מדיה דום' בעלי ניסיון בתחום ויודעים מה עלינו לעשות על מנת להביא לאתר שלכם "ציון" גבוה. קידום אתר ע"י מומחה עולה לא מעט כסף, לכן כשאתם חותמים על חוזה קידום, חשוב לשים לב שהחברה יודעת לקדם את האתר שלכם לא רק ע"י טריקים כמו מילות מפתח רבות שיחזרו על עצמם באתר. הקונספט המרכזי של מנוע החיפוש הוא לאפיין טוב ככל האפשר מיהו אתר האינטרנט שמספק את המענה הטוב ביותר לשאילתת החיפוש. אתר שכזה חייב להיות בעל תוכן איכותי ומקורי.
תנו לנו ב'מדיה דום' לעשות זאת עבורכם על הצד הטוב ביותר.

רוצים לקבל טיפים ומידע ישירות למייל?

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו

חדש מהתנור!

מדיה חברתית

8 סיבות להשקיע במדיה חברתית עבור העסק שלך

אנחנו מדברים פה הרבה על רשתות חברתיות ונותנים הרבה טיפים לניהול נכון של העמוד העסקי. אבל למה בכלל צריך להשתמש ברשת חברתית? בשביל מה צריך את זה בכלל? למה להשקיע את הזמן בחשיבה יצירתית, בנוכחות חברתית ועוד?
שיווק ברשתות חברתיות

למה רשתות חברתיות חשובות לעסק שלך?

קמתם בבוקר, צחצחתם שיניים, ובזמן שאתם מכינים לכם את הקפה-אתם כבר גולשים בפייסבוק או בטוויטר שלכם דרך הסמארטפון. לא כך?
בניית אתרים

בניית אתרים בצורה הנכונה מעודכן ל2020

יותר ויותר עסקים ואנשים פרטיים מבינים שללא נוכחות ברשת הם למעשה בלתי נראים לכמות נכבדת של הקהל – בין אם של לקוחות או של קוראים. 
קידום בגוגל

איך מנוע חיפוש חושב?

מי ממכם לא משתמש בגוגל כאשר אתם רוצים למצוא משהו באינטרנט? אנחש שאתם מבקרים בו עשרות פעמים ביום, ואף כל כך התרגלתם אליו שאתם אפילו מקלידים את שם האתר במנוע במקום להקליד את כתובתו. אך האם פעם שאלתם את עצמכם איך המנוע חושב ועובד?
איך מגייסים לקוחות לעסק

איך מגייסים לקוחות לעסק ב 2020?

הלקוחות דורשים לקבל את המידע או השירות בצורה המהירה ביותר ולהבין מיד מה כל עסק מציע, מהצד השני, בעלי עסקים לא יכולים לחכות למהלכי שיווק ארוכים ורוצים לקבל תוצאות מיידיות.
חנות אינטרנטית

למה אתם צריכים להקים חנות מקוונת באינטרנט?

יותר ויותר אנשים בישראל ובעולם מבינים את היתרונות של חנות וירטואלית, ומרבים להיכנס לחנויות השונות ולרכוש דרכן מוצרים. אז מהי בעצם החנות המקוונת?