איך תצליחו להוציא את העסק שלכם ממשבר הקורונה רווחי יותר?

כל בעל עסק בישראל עבר טלטלה לא קטנה בחודשיים האחרונים, וברור לכולנו שמחלת הקורונה תישאר באוויר עוד זמן לא קצר, מצד שני בכל משבר יש הזדמנות וזה הזמן הכי טוב בשבילכם לנצל את ההזדמנות הזו!

נגן וידאו

הדבר הקריטי ביותר שכל בעל עסק חייב להבין בזמן בקרוב הוא שהעסק שלו נמתח כנראה לקצה גבול היכולת, מה שיכול לגרום לבעלי עסק רבים לשקוע למחשבות לא טובות ולהחלטות שגויות.

החלק המעניין יותר שחלק גדול מהעסקים יעשו את הטעויות הקריטיות ביותר בחשיבה שזו הדרך להציל את העסק, מה שיגרום לאותו עסק לשקוע עמוק יותר ויותר.

אז החלטתי להכין לכם מספר דרכים שיכולים לעזור לעסק שלכם להתרומם בזמן הקרוב ואולי להבין יותר את השוק שהשתנה לחלוטין בגלל המשבר.

תמחור – בשוק החדש אין מחסור בכסף, אז אל תמכרו את עצמכם בזול
בגלל המשבר נוצרה אשליה של מחסור בכסף, בעלי עסקים רבים מפחדים שללקוחות שלהם לא יהיה מספיק כסף להוציא בבית העסק שלהם, אבל זה נכון אך ורק לחלק קטן מהעסקים, רובם סובב סביבת עסקי המלונאות והתעופה (שם תמצאו ירידות מחירים מטורפות היום ועליות מחיר קיצוניות לאחר המשבר). 

חשוב לזכור שחלק גדול מהאוכלוסיה קיצץ המון בהוצאות שלו בחודשים האחרונים, מצב שגרם לאגירה של כספים ודחיית הוצאות גדולות (חופשות, בילויים וכו'). ההבדל הגדול ביותר הוא המקום בו הלקוחות יחליטו להוציא את הכסף. 

עסקים רבים מורידים מחירים בתקווה שזה מה שיגרום ללקוחות שלכם לרכוש מהם, אבל אם מוכרים מוצר במחיר נמוך מהרגיל אתם תכניסו את עצמכם לשתי בעיות קריטיות:

תמחור לא רווחי – מצב בו הורדתם במחיר ללא שיקול כלכלי נכון וגרמתם לעצמכם להפסיד כסף!

לקוחות שיורגלו לתמחור נמוך – מצב בו הלקוחות שיגיעו אליכם בגלל המחיר הנמוך לא יסכימו לעלות את המחיר בעתיד ואתם תפסידו אותם בעסקה הבאה שתהיה לכם איתם.

אם העסק שלכם הוא תלוי שוק למשל כמו חנות סלולר או סופרמרקט אתם תהיו חייבים להישאר הטווח המחירים המוגדר בשוק, לרדת ממנו משמעותו לנגוס ברווחיות שלכם, זה אולי ירגיש כאילו ביצעתם עסקה עכשיו וזה מה שחשוב, אבל בסוף השנה תגלו שאלו היו עסקאות בהפסד ובעצם גרמתם לעצמכם נזק!

ארגון מחדש – ההזדמנות שלכם לסדר את הכל בצורה נכונה 

נצלו את התקופה הקרובה כדי לשבת על דוחות, המידע העסקי שלכם הוא קריטי יותר מכל דבר אחר, בעל עסק שלא מבין את העסק שלו במספרים, פשוט מאבד כסף! קחו את הזמן להבין מה המוצר או השירות הכי רווחי שלכם, נתחו את ערוצי השיווק היעילים ביותר שלכם, כל המידע שיש לכם בשנה שקדמה למשבר יכול לנבא בצורה מצויינת את ההמשך. 

גלו את הארגון של העסק שלכם, אם יש לכם עסק קטן ואתם היחידים שעובדים בו, תוכלו לייעל את עצמכם בצורה מאוד טובה רק בצעד אחד חכם, רשמו לעצמכם את כל הפעולות שיש לכם לבצע כדי לנהל את העסק, רכזו את המשימות ותעברו אחת אחת כדי להבין האם אפשר לייעל אותם. 
לדוגמה, בואו ניקח עורך דין שצריך אחת לחודש לשלוח את כלל ההוצאות שלו לרואה החשבון לבניית דוח המע"מ, בפעולה אחת פשוט אפשר להגדיר מייל נפרד בג'ימייל למשל שיועד רק להוצאות, למייל הזה יש גישה לרואה החשבון, ובכל פעם שתגיע חשבונית למייל העסקי שלכם, המערכת תדע לשלוח את החשבונית הזו גם למייל ההוצאות שלכם, בפעולה פשוטה אחת חסכתם לעצמכם לפחות שעה בחודש של ריכוז חשבוניות. כמובן שזו רק דוגמה אחת.

 
מיקוד – להבין מה מייחד את העסק שלכם ולהתמקד בשירות/מוצר מנצח

הנקודה הזו חשובה בכל זמן ובכל מצב ולא רק לזמן משבר אבל עכשיו הנקודה הזו הופכת קריטית הרבה יותר. כבעלי עסקים אנחנו נוטים לחפש תמיד דרכים נוספות לייצר הכנסה לעסק שלנו, אבל הדבר הכי חשוב היום הוא ליצור מיקוד:
מיקוד במוצר / שירות הרווחי ביותר

  • מיקוד בלקוחות הטובים/הרווחיים ביותר
  • מיקוד בבידול שלכם מול המתחרים ויצירת יתרון
  • מיקוד בהתנהלות עסקית נכונה
אם תדעו ליצור מיקוד נכון ולא לתת לעצמכם להתהות מה לעשות הלאה אלא לעשות את מה שאתם הכי טובים בו, לחפש את הלקוח הנכון עבורכם ולהבין מה המוצר הרווחי ביותר שלכם.
בניית מערכות יחסים – מערכת היחסים שלכם עם הלקוח היא הדבר הכי חשוב!
אחת הטעוית הגדולות ביותר שיכול בעל עסק לעשות בזמני משבר היא "להעלם". מרוב התעסקות באיך אנחנו מוציאים את העסק מהמשבר אנחנו שוכחים להיות מול עיני הלקוחות שלנו. דווקה עכשיו, בחודשים שלאחר המשבר חשוב ליצור שיחה עם הלקוח שלכם, לתת להם תוכן ברשתות חברתיות, לשלוח הודעות והטבות במייל וסמס, להתקשר ולברר מה שלומם אפילו, הכל כדי שהלקוחות שלכם לא ישכחו אתכם, הרי בסוף המשבר הזה הלקוח שלכם יחפש שוב את השירות שלכם, אל תצפו ממנו לחזור אליכם אוטומטית, תנו לו סיבה לחזור.

בנוסף אסור לכם להזניח את מערכות היחסים גם עם הספקים שלכם, חשוב לזכור שכולם מבולבלים וכולם חוווים טראומה לא קטנה, נצלו את הזמן הזה להתייעלות מול הספקים שלכם ושרשרו את ההתייעלות הזו ללקוחות, כך תוכלו להמשיך לתת שירות טוב יותר ולהרוויח.

לסיכום – תעשו הכל כדי להתכונן ולהערך לשיגרה החדשה שלכם
העולם לא יהיה בדיוק אותו דבר אחרי המשבר, ברור לכולנו, אבל ככל שאתם ערוכים טוב יותר, וככל שהמנגנונים של העסק שלכם בנויים נכון יותר אתם תצליחו להגדיל את העסק גם בתקופות קשות. אם יש לכם אופציה ייעלו את הפעילות, קחו את המוצרים או השירותים הטובים ביותר שלכם ושפרו אותם עוד, ותנו ללקוחות שלכם תזכורת חשובה ותמידית שאתם כאן כדי לתת להם שירות!
אהבתם את המאמר? שתפו
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
שליחה במייל

איך מנוע חיפוש חושב?

מי ממכם לא משתמש בגוגל כאשר אתם רוצים למצוא משהו באינטרנט? אנחש שאתם מבקרים בו עשרות פעמים ביום, ואף כל כך התרגלתם אליו שאתם אפילו מקלידים את שם האתר במנוע במקום להקליד את כתובתו.
אך האם פעם שאלתם את עצמכם איך המנוע חושב ועובד?

צרו איתנו קשר ונתחיל לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם!

הפרטים שלכם ישמשו אותנו אך ורק ליצירת קשר אתכם ולא יעברו לגורם שלישי!