זהו אתר אינטרנט רגיל הנקרא לעיתים גם חנות וירטואלית, אתר מכירות וירטואלי, אתר מכירות אלקטרוני, אתר סחר, אתר מסחר אלקטרוני eCommerce או אתר מסחר וירטואלי. לא משנה מהו השם, זוהי למעשה חנות אינטרנטית המציגה מוצרים ומאפשרת את רכישתם בכל זמן שהלקוחות רק ירצו. הגולש משוטט בין המוצרים באתר בנוחות, בלי הילדים שמציקים, בלי לבזבז דלק ולנסוע רחוק, בלי דיילת המנסה לשכנע אותנו במוצר מסויים, בלי לחץ מצד הבן\הבת זוג למהר, בלי לחכות בתור הארוך בקופה ומבצע קנייה ישירה על ידי כרטיס אשראי או PAYPAL. לחנות יש מאפיינים דומים מחנויות בעולם האמיתי: קטגוריות שונות, סל קניות, הנחות ומבצעים, מועדון לקוחות, אפשרויות הזמנה שונות, חיפוש מתקדם וכו'.
ומה עם הרווח?
לא טוב ועדיף רק ללקוחות, אלא גם לכם כבעלי העסקים-הרווח מהחנויות ברשת עולה במהרה על ההשקעה. רק תחשבו על זה, בהשוואה לחנות רגילה אשר עולה כסף רב בזמן הקניה או ההשכרה, בחנות הוירטואלית שלכם אין ארנונה, אין מים, אין חשמל, אין צורך לנקות, אין צורך לתחזק, אין מיסים וכו'. עלות האחזקה השוטפת של חנות אלקטרונית מכוסה במהירות על ידי הרווח ממכירת כמה מוצרים בודדים!
מה גם שישנם בעלי עסקים שעבורם חוק העזר שאוסר על פתיחת עסקים בשבת הוא ממש מכה כלכלית, כי חלק נרחב מהציבור פנוי דווקא בסופי שבוע ובחגים. קנייה דרך הרשת היא שיטה מאד נוחה להמשיך להחיות את העסק, ומעבר לכך לא רק מטעמי דת אלא מטעמים סוציאליים על מנת שעובדי החנות לא יעבדו בשבת. חנות וירטואלית היא הדרך בשבילכם להמשיך את המסחר, מבלי להעסיק את העובדים ואתכם בשעות נוספות.
למה אנחנו כבעלי עסקים צריכים לחשוב ברצינות על חנות מקוונת באינטרנט? האם אני בכלל צריך לבנות חנות וירטואלית?
הרגלי הצריכה של כולנו השתנו. ולא רק של צעירים, אלא גם בני הגיל השלישי שמתחילים לאט לאט לגלות את היתרונות של טכנולוגיה ושל החנות וירטואלית – הדבר חוסך מהם את ההתרוצצות בחוץ, שלעיתים קרובות מעיקה עליהם מאד. חלקם הגדול גם נעזרים בבנים ובנכדים שלהם, כדי שיבצעו עבורם את הקניה – מדובר בלקוחות פוטנציאליים לכל דבר ועניין, לא?
אנשים רבים מעדיפים את השיטוטים באינטרנט מאשר שיטוטים פיזיים. החיסכון בזמן רב והנוחות הפכה את הקנייה באינטרנט לפופולארית בקרב רשתות רבות אשר כבר הבינו את כוח הקנייה הרב שיש בידי האינטרנט. החנות באינטרנט לעומת החנות הפיזית, פתוחה 24/7 ובאמצעות פרסום אפקטיבי ניתן להגיע לקהל לקוחות רחב מאוד בכל הארץ ואף בעולם (אם זה רלוונטי). אנשים רבים עובדים עד השעות המאוחרות של הלילה והזמן היחיד בו הם יכולים לבצע רכישות כלשהם זה בשעות הלילה או בסופי שבוע. בנוסף, זה חוסך לאותם לקוחות את הזמן היקר, הנסיעה, הדלק, הטרחה וכך גם אתם מגיעים ללקוחות רבים יותר אשר לא נמצאים בקרבת החנות הפיזית (אם יש כזו). בנוסף, מדובר ממש בסמל סטאטוס. בעלי עסקים שלא נכנסו לתחום של חנויות אלקטרוניות נחשבים מיושנים ומאבדים מהרלוונטיות שלהם.
ומה עם האמינות?
פעמים רבות בעלי עסקים טועים לחשוב כי אנשים מסתכלים בחשש על חנויות וירטואליות מפחד של גניבת הפרטים האישיים שלהם או מפחד ליפול למעשה מרמה ולא לקבל כלל את המוצרים הנרכשים/מוצרים פגומים. קודם ככל שהשנים מתקדמות, יותר ויותר אנשים סומכים על חנויות באינטרנט מכיוון שהדבר בהחלט נהייה בטיחותי יותר מאשר בעבר ונעשים יותר ביקורות. שנית, אם תצליחו לחזק את האמון של הגולשים באתר שלכם, תוכלו להעלות את אחוז הרוכשים באתר. איך? ניתן לעשות זאת במספר דרכים: 1. עמוד אודות באתר אשר יציג את בעל העסק, היסטוריה קצרה על עיסוקו, פרטי יצירת קשר, כתובת פיזית וכו'. כל אלו משדרים כי במקרה של בעיה יש למי ולאן לפנות. 2. הצגת אייקונים בתחתית האתר כגון: חברות האשראי, אייקון של מנעול (המתאר רכישה מאובטחת), אייקון של פייפאל, תקני אבטחה נוספים אם ישנם, אייקון של חברות השילוח והדואר שעובדות עם האתר וכו'.
החלטתם על בניית חנות וירטואלית?
כדאי שתפנו לחברה המתמחה בתחום ושהתשתית תהיה אמינה ובטיחותית. מה הכוונה? שהאתר לא יסבול מכל מיני נפילות, בעיות בזמן הרכישה וכו'. ברגע שהלקוח יראה שיש בעיות מסויימות עם מנגנונים באתר הוא פשוט יצא מהאתר, לא ימליץ עליו וכנראה יפנה אל אתר מתחרה. אתם פשוט צריכים לפנות אל חברה מקצועית, שתקים עבורכם חנות וירטואלית על בסיס תשתית אמינה, נוחה לשימוש, בטיחותית וכמובן עם עיצוב מושך ונעים לעין. חשוב כמובן שהמנגנון יהיה מאובטח לחלוטין ומגובה, כדי שבעת מסירת פרטי כרטיס האשראי של הלקוחות, הם ידעו שהם לא הולכים לשום גורם מפוקפק.
יתרה מזאת, כאשר אתם פותחים חנות וירטואלית, חשוב מאד לקדם את כל נושא השיווק (!). חברה מקצועית שמתמחה בהקמת חנויות ברשת תוכל לסייע לכם במינוף העסק בדרכים נוספות בשיווק ופרסום דרך האינטרנט, הכולל בין השאר את נושא קידום אתרים, פרופיל עסקי בפייסבוק, מיתוג וכו'.