בניית תיק מותג

בניית תיק מותג

המונח 'מיתוג עסקי' בוודאי נשמע אינספור פעמים במשרדו של כל יזם וכל בעל עסק. כולנו מבינים שמיתוג היא הדרך היחידה לכבוש מקום בנתח השוק. הסביבה העסקית המודרנית מתנהלת בתנאי שוק משוכלל והצרכנים עומדים בפני אינספור אפשרויות. מיתוג לעסק הוא פשוט הכרח, רק כך תוכלו לבדל את עצמכם מהמתחרים.

עד כאן הכל טוב ויפה, על התיאוריה כולנו מסכימים. אך בפועל עסקים רבים עושים כל טעות אפשרית בדרך לבניית המותג. עבור רבים מיתוג הוא לא יותר מאשר עיצוב לוגו ושפה גרפית, אך מבלי שבאמת יבטאו את האופי הייחודי של העסק ויתאימו לקהל הלקוחות.

ומכאן הדרך קצרה לטעות השנייה, והיא שימוש לא נכון בכל האמצעים הגרפיים המבטאים את המיתוג של העסק. עסקים רבים עושים זאת בצורה לא עקבית, וכך בעצם מחלישים את המותג. בניית מיתוג עסקי אינה מסתיימת בהכנת תיק מותג, על העסק לעמוד מאחורי המיתוג שלו ולפעול לצורך יצירת אסוציאציה חיובית בין סמלי המותג, כמו למשל הלוגו, לבין תחושות חיוביות, ערכים ומטרות הנוגעים ברגשותיו של הלקוח.

 

בניית תיק מותג

 

היתרונות של מיתוג עסקי

מיתוג לעסק משרת מספר מטרות:

  •     מיתוג עסקי מסייע לכם לבדל את עצמכם מהמתחרים ומעניק לכם יתרון תחרותי.
  •     המיתוג מסייע להגדיל את המכירות. הסטטיסטיקות מראות כי עסקים המשקיעים במיתוג משיגים בממוצע כ 23% יותר מכירות על בסיס שנתי.
  •     מיתוג עסקי מחזק את נאמנות הלקוחות.
  •     מיתוג עסקי מאפשר לחזק את ההזדהות של העובדים עם המותג. 

 

מיתוג לעסק – איך עושים זאת נכון

הדבר הראשון שכדאי להבין הוא כי מיתוג עסקי הוא אינו רק עיצובים גרפיים. מסיבה זו, חשוב להתחיל בתהליך אפיון של העסק. לפעמים זה נעשה באמצעות סיעור מוחות בין נציגי העסק לבין אנשי הפרסום. המטרה היא להבין את הייחודיות של העסק, מוצריו ושירותיו; מה מבדיל אותו מהמתחרים, מי קהל הצרכנים שאליו הוא רוצה להגיע, מה החזון של העסק, מהם ערכיו וכו‘.

הדבר השני הוא שעל העסק לעמוד מאחורי המיתוג שלו ולבטא את ערכיו בכל תחומי הפעילות. אם העסק רוצה לשדר מסר של איכות, או קדמה טכנולוגית, אלו צריכים לבוא לידי ביטוי במוצריו ואפילו בכל הנקודות בהן הלקוח בא במגע עם העסק.

שתי הנקודות הללו הן התשתית, עכשיו עליכם ליצור את המיתוג שיאפשר לקהל לזהות את העסק ולייחס לו את כל התכונות המיתוגיות. חברת אפל לא זכתה במיתוג היוקרתי שלה רק כי הם ידעו לצייר יפה תפוח, הם עומדים מאחוריו ומקפידים על כל פרט בהתנהלותם.

אם עדיין לא הבנתם את הרעיון מאחורי מיתוג עסקי, הרשו לנו להציע לכם נקודת מבט שתעזור לכם להבין זאת. חישבו על המותג שלכם כעל אישיות מסוימת. אילו בגדים הוא לובש, אילו צבעים, אילו נעליים יש לו ואילו דברים חשובים עבורו. כל אדם מתנהג וגם מתלבש בצורה התואמת את האישיות שלו. במידה רבה כך הוא מראה לעולם להיכן הוא משתייך או לא משתייך. אנלוגיה זו יכולה להסביר לכם את החשיבות של מיתוג לעסק.

 

תיק מותג

 

תיק מותג

על מנת לקדם את המיתוג העסקי, יש לעשות זאת בצורה מסודרת. זה נעשה באמצעות תיק מותג. תיק המותג הוא כלי עבור העסק בתהליכי המיתוג. הוא מספק את קווי המסגרת והכללים לאסטרטגיית מיתוג ארוכת טווח.

תיק מותג מגדיר את השפה השיווקית של העסק, כמו למשל אופן השימוש בלוגו, צבעי המותג והטון השיווקי. אלה חייבים לבוא לידי ביטוי בצורה אחידה בכל ערוצי התקשורת של העסק. למשל, הם יכולים לבוא לידי ביטוי בתכתובות המייל ללקוחות והניוזלטרים, באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות, במודעות הפרסום, בנקודות המכירה וכו‘.

 

תיק מותג מסייע להשיג שתי מטרות עיקריות – עקביות וחיזוק המותג:

עקביות – תיק מותג קובע כללים לאופן השימוש בלוגו וצבעי המותג. הוא כולל הנחיות לצד קבצים גרפיים המתאימים לשימוש במדיות שונות. למשל, הוא קובע את הפרופורציות של הלוגו ואיך הוא צריך להופיע. אתם חייבים להקפיד על עקביות על מנת להגיע למצב שבו קהל הצרכנים יוכל לזהות את המותג שלכם ולייחס לו את כל התכונות והרגשות של המיתוג העסקי.

חוזק – תיק מותג קובע כללים לשימוש בסמלי המותג על מנת להבטיח אסוציאציות חיוביות ולמנוע אסוציאציות שליליות שאינן משרתות את המותג, או כל סטייה מהערכים שהמותג מייצג.

באמצעות היצמדות לתיק המותג תוכלו לחזק את המיתוג העסקי. כך לאורך זמן תוכלו לבנות מערכת יחסי אמון ונאמנות עם שוק הצרכנים. מיתוג עסקי הוא גם בעל השפעות פנימיות על העסק. הוא כלי ליצור ולקדם תרבות ארגונית והזדהות של העובדים עם המותג.

תיק המותג ישמש אתכם לחיזוק מיתוג העסק בצורות שונות. ראשית כל, הוא יהיה כלי עבור העסק בכל התנהלותו. ושנית, הוא יהיה גם כלי עבור השותפים העסקיים שלכם, כמו למשל משווקים המציעים את המוצרים שלכם בנקודות המכירה או אתרי האינטרנט.

 

כיצד נראה תיק מותג

בדרך כלל נמצא בתיק מותג 3 חלקים עיקריים:

  1.   הגדרת מטרות כלליות.
  2.   קווים מנחים לתקשורת ויזואלית.
  3.   קווים מנחים לתקשורת.

המטרות הכלליות – חלק זה מבטא את המטרה של העסק, הערכים וקהל המטרה. זהו החלק שנותן משמעות לכל הקווים המנחים שיבואו בהמשך. הוא מסביר את ההיגיון שעומד מאחוריהם ומסייע לכולם ליישם נכון את הקווים המנחים של תיק המותג.

תקשורת ויזואלית – חלק זה כולל קווים מנחים לשימוש בתקשורת ויזואלית:

  • לוגו – מיקום הלוגו, וריאציות עבור פלטפורמות שונות, צבעי הלוגו, הגודל והפרופורציות.
  • צבעים – הצבעים הראשוניים והמשניים וגם הגדרות עבור שימוש בשחור/לבן.
  • גופנים– הטיפוגרפיה שבה תשתמשו עבור כותרות וטקסט בכל מסמך רשמי.
  • תמונות – הסגנון והקווים המנחים לכל תמונה בה תשתמשו בשיווק שלכם.

 כמו כן, יהיו כאן קווים מנחים הקובעים היכן להשתמש סימני המותג ועוד אלמנטים גרפיים שונים.

תקשורת שיווקית – חלק זה של תיק המותג מגדיר את כל הפרטים הנוגעים לתקשורת השיווקית. מהי השפה שבה תשתמשו. מהו הסגנון והפורמט, מהו הטון, סגנונות הפוסטים, האימיילים, אורך המשפטים ועוד.

 

איך להשתמש בתיק מותג

חשוב שתבינו, כי מיתוג עסקי הוא לא רק עניין של ההנהלה. כל עובד בחברה הוא נציג של העסק, ולא רק כאשר הוא עוסק באופן פעיל בשיווק ופרסום. כל איש מכירות, כל נציג שירות טלפוני וכל אדם בעסק הבא במגע עם גורמים חיצוניים הוא נציג של העסק. תיק המותג מסייע לכם ליצור הזדהות עם המותג ולשפר את התנהלות העובדים כנציגים אותנטיים של העסק, אך עליכם להשקיע בחינוך ארגוני.

בהקשר של תיק מותג, חשוב שתשתפו אותו עם העובדים בעסק ותוודאו כי כולם מכבדים אותו, אחרת כל ההשקעה בבניית תיק המותג פשוט תרד לטמיון. בראש ובראשונה אנשי השיווק, אנשי המכירות, מנהלי הסושיאל, המעצבים וכל מי שעוסק באופן ישיר בשיווק, פרסום, מכירות ושירות לקוחות צריך להכיר את תיק המותג. אך בשורה התחתונה, כל עובדי העסק מייצגים את המותג ועליהם להכיר את החזון והמטרות.

שנית, יש לוודא כי כל השותפים העסקיים מקבלים את תיק המותג וממלאים אחר ההוראות. זה אולי לא רלוונטי עבור כל סוגי העסקים, אך ישנם עסקים רבים המתנהלים בעזרת משווקים שונים המציגים את המוצר בנקודות המכירה ואולי אפילו ישתמשו בלוגו שלו בשלטים וקמפיינים. גם הם חייבים למלא אחר ההוראות.

אם שכרתם גורמים חיצוניים לעשות עבורכם עבודה, כמו עיצוב אתר אינטרנט, עיצוב כרטיסי ביקור או עיצוב אריזת מוצר, גם הם צריכים לעבוד לפי ההנחיות של תיק המותג.

 

מיתוג עסקי הוא הדרך להצלחה

 לסיכום, מיתוג העסק הוא הכלי המאפשר לכם לבטא את האופי של העסק. אינכם רוצים להיות עוד אחד מהעדר. אתם רוצים להיות ייחודיים, אתם רוצים לבלוט מעל כולם ואתם רוצים להגיע ללב הצרכנים.

לא תשיגו יותר מכירות באמצעות הורדת מחירים; הדבר יפגע בתדמית המוצר וגם יפגע ברווח שלכם; ובסופו של דבר המתחרים עם הגב הכלכלי החזק ביותר יהיו אלו שישרדו את מלחמת המחירים. הפתרון הוא הצגת השונות והייחודיות של המוצר שלכם. זה יכול לבוא לידי ביטוי בתכונות או במודל העסקי, אבל זה תמיד צריך להיתמך על ידי תקשורת מילולית ותקשורת ויזואלית אחידה.

עבודה עקבית לאורך זמן תביא לכם תוצאות ותאפשר לכם להפוך מסתם עוד עסק, לעסק ממותג.

 

אפיון אתר אינטרנט

כאשר אתם שוכרים חברת בניית אתרים, אתם אולי מדמיינים כי מייד ישנו צוות טכני היושב מול המחשב ורושם שורות קוד,

שיפור מהירות אתר אינטרנט

מהירות אתר אינטרנט היא סוגיה חשובה מאוד. יכולות להיות סיבות שונות המאטות את האתר, והדבר פוגע באתר ובמטרות העסקיות שלכם.

קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל כאשר עסק ניגש לבניית אתר אינטרנט הוא נוטה לראות את העולם דרך משקפיים ורודות, ולמה לא בעצם?

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו לעסק היא פעולה חשובה מאוד. כיום כל עסק עושה זאת כבר בשלב ההקמה, אך גם עסקים וותיקים שהתנהלו

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא הרבה יותר ממה שחשבתם. לעיצוב אתר אינטרנט ישנה מתודה שלמה וחשוב לתת בה דגש על

בניית דף נחיתה

בניית דפי נחיתה לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם

בניית אתר תדמית

בניית אתרי תדמית כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם

סרטון תדמית

סרטון תדמית לעסק תדמית העסק היא דבר חשוב ביותר, היא מהווה חלק מהמיתוג והאסטרטגיה השיווקית שלכם. בעזרת תדמית העסק ותהליכי

פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב עם למעלה משני מיליארד משתמשים, אינטגרציה עם גוגל, נוכחות בפלטפורמות שונות, יכולות טרגוט מתקדמות והיכולת להעביר מסרים באמצעות

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק  פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך

פרסום בטיקטוק

פרסום בטיקטוק כנראה שלא צריך לספר לכם מה זה טיקטוק, רואים ושומעים את האפליקציה בכל מקום והיא להיט אצל ילדים

פרסום באינסטגרם 

פרסום באינסטגרם  אינסטגרם היא רשת חברתית הפונה אל הקהל הצעיר. היא מתמקדת במדיה ויזואלית באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. היא זוכה

בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה

אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת? קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה. התפקיד של כל אסטרטגית

בניית פרופיל לקוח

בניית פרופיל לקוח כאשר אנו חושבים על שיווק אנו מיד חושבים על קמפיינים, אתרי אינטרנט, סושיאל וכל הכלים המתקדמים שיש

ניתוח נתוני פרסום

כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה