בניית דפי נחיתה
לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם צריכים אותו.
ובכן, דף נחיתה הוא דף אשר נועד להניע את הגולש לביצוע פעולה. לפעמים זוהי רכישת מוצר או שירות ולפעמים מדובר רק בהשארת פרטים או הרשמה לניוזלטר. אך מדוע אתם צריכים דף נחיתה כאשר יש לכם כבר אתר אינטרנט?
אתר אינטרנט עונה על צרכים רבים. ייתכן שהוא מציע מוצרים ושירותים לרכישה, אולם יש בו גם מידע נוסף. האתר חשוב מאוד לצורך הפעילות העסקית, אך הוא מתפזר לתחומים או היבטים שונים של הפעילות העסקית. לעומתו, דף נחיתה מתמקד בדבר אחד בלבד – מכירת מוצר ספציפי, שירות ספציפי או פעולה מסוימת.
בדף הנחיתה לא תמצאו תפריטים ועמודים שונים. זהו אתר המבוסס על דף אחד וכל תכליתו היא לקדם את הגולש במורד משפך השיווק.
בניית דף נחיתה נועד על מנת להוביל את הלקוח לביצוע פעולה. ומכיוון שהוא מתמקד אך ורק בדבר אחד, כך הוא גם יעיל יותר בהעלאת אחוזי ההמרה. זאת בהנחה שעוצב ותוכנן נכון, תוך כדי התאמה לקהלי היעד המתאימים.
כיצד משתמשים בדף נחיתה
אחת הדוגמאות הטובות ביותר לשימוש בדפי נחיתה היא באמצעות קמפיין ממומן. ניתן לערוך קמפיין לפי מילים מסוימות שהגולשים מחפשים בגוגל ומתאימות לאופי המוצר או השירות שאתם מציעים. החיפוש יוביל את הגולש לדף הנחיתה. ובהנחה כי נעשה עיצוב דף נחיתה איכותי, סיכויי ההמרה גדולים מאוד.
אתם יכולים להשתמש בדף הנחיתה גם בצורות אחרות. למשל, ניתן לשים קישור אליו במסגרת קמפיינים ברשתות החברתיות, שיווק בדואר אלקטרוני, קישורים אצלכם באתר ועוד. דף נחיתה יכול לייצר לכם מכירות או לידים חמים ויש הרבה תועלת בבניית דף נחיתה.
אתם יכולים לבנות יותר מדף נחיתה אחד ויש לכך יתרונות. הלקוח עשוי להימצא בשלבים שונים של מסע הלקוח, וכך אתם יכולים להתאים את דף הנחיתה לשלב שבו הלקוח נמצא במסע הלקוח. ייתכן כי עדיין אינו בשל לרכישת המוצר. כמו כן, אתם יכולים ליצור דפים שונים בהתאם לקהלי לקוחות שונים. ייתכן כי המוצר שאתם מציעים פונה למגזרים שונים; למשל שירות הנהלת חשבונות בענן; השירות יכול להתאים לעורכי דין, אדריכלים או כל סוג של עסק אחר. בכל דף נחיתה תוכלו להתאים את התוכן לקהל היעד הספציפי. כלומר, בניית דף נחיתה מאפשרת לכם להיות ממוקדים יותר ובכך להשיג יותר המרות.
עיצוב דף נחיתה
עיצוב דף נחיתה הוא דבר מורכב ויש האומרים אומנות של ממש. בשביל לעצב דף נחיתה יש צורך בהבנה בתקשורת ויזואלית, שיווק וכמובן עיצוב גרפי. לכל המראה, הצורה והמבנה ישנה משמעות רבה. וכמובן צריך גם ידע בעיצוב חווית משתמש ועיצוב ממשק משתמש.
לצד העיצוב אשר נותן לדף הנחיתה את המראה והצורה, יש צורך גם לשלב קופירייטינג איכותי המניע את הגולש לפעולה ועונה על כל השאלות ומעצורי הקנייה. זה משתלב עם הטכנולוגיות המתאימות, כמו למשל אינטגרציה עם מערכות סליקת כרטיסי אשראי או מערכות ניהול קשרי לקוחות.
בתחום השיווק והפרסום ישנה משמעות לכל עיצוב גרפי, לכל גופן, לכל צבע ולכל פרט עיצובי. בניית דף נחיתה דורשת שימוש בשפה השיווקית המתאימה עבור קהל היעד, לצד הקופירייטינג המתאים. אנו צריכים לבנות את השפה השיווקית התואמת למותג ולקהל היעד, ולהשתמש בה נכון על מנת להניע את הגולש לפעולה.
בעצם בניית דפי נחיתה משלבת דיסציפלינות שונות. למרות שהוא מוגדר כדף אחד, דבר שעל פניו נשמע פשוט יותר מבניית אתר אינטרנט מרובה דפים, עלינו גם לדעת כיצד לנצל בצורה המיטבית כל פרט בדף הנחיתה.
עוד דבר שעלינו לקחת בחשבון זה התאמת דף הנחיתה לפלטפורמה שבה הגולש משתמש. גולשי האינטרנט עשויים להגיע אליכם מהסלולר, הטאבלט או המחשב. כל מדיה מביאה איתה מסך בגודל אחר. יתכן שדף הנחיתה שלכם עבר אופטימיזציה עבור מסכי המחשב. אך כאשר גולשים יגיעו מהסלולר הוא לא יהיה נוח לשימוש ויביא לאיבוד הלידים. לכן, עיצוב דף נחיתה חייב לקחת בחשבון גם את ההיבטים הטכניים הללו ולבנות דף נחיתה רספונסיבי.
טיפים לבניית דף נחיתה
- כתיבת תוכן ממוקד ואיכותי – לא ניתן לדבר על עיצוב דף נחיתה מבלי להתייחס לנושא התוכן המופיע באתר. לתוכן יש גם היבטים עיצוביים, יש לדעת איך להדגיש כותרות, באילו צבעים להשתמש וכו‘. אך גם בחירת המילים היא חשובה מאוד. התוכן צריך להיות מסקרן, משכנע וכזה הזורם ומוביל את הגולש לביצוע הפעולה הנדרשת.
- ניסוי וטעייה – שלא תבינו לא נכון, בעיצוב דף נחיתה אין מקום לטעויות. אך על מנת לעשות אופטימיזציה לאתר, חשוב להשתמש בכלים הטכנולוגיים שמנטרים ומנתחים את התוצאות. למשל, בדרך כלל מקובל לבצע A/B Testing בין גרסאות שונות על מנת לבצע fine tuning של הקמפיין.
- שילוב הטכנולוגיות המתאימות – בסופו של דבר אנו מצפים כי דף הנחיתה יניע את הלקוח לבצע פעולה מסוימת, ולכן אין להסתפק אך ורק בעיצוב וטקסט. יש להטמיע בו את הטכנולוגיות המתאימות. למשל, אלה יכולים להיות טפסים של השארת פרטים, או ביצוע פעולת רכישה. כל פעולה, זו או אחרת, צריכה להישען על מערכות טכנולוגיות נוספות כמו מערכות לניהול קשרי לקוחות, מוקד טלפוני או מערכת לקליטת הזמנות וסליקת כרטיסי אשראי.
- שימוש נכון באמצעים ויזואלים – דף הנחיתה עשוי לכלול אמצעים ויזואליים שונים אשר נועדו לסייע לקדם את הלקוח לעבר המטרה. לצורך הדוגמה, אלו יכולים להיות סרטוני וידאו, תמונות ואינפוגרפיקה. כל תמונה, כל סרטון וידאו וכל אינפוגרפיקה חייבים להיות מתוכננים היטב ולהיות אופטימליים, וגם המקום שבו יוטמעו בדף הוא חלק מעיצוב דף נחיתה.
לסיכום, בניית דפי נחיתה יכולה להתאים לכל סוגי העסקים ולסייע להם להגדיל את המכירות ואת קהל הלקוחות. עיצוב דף נחיתה הוא עבודה לאנשי מקצוע המתמחים בתחום ספציפי זה.