בניית אתרי תדמית
כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם סוגים שונים של אתרים, כמו למשל דפי נחיתה, אתרי מכירות ואתרי תדמית. לא תמיד ישנה הפרדה ברורה בין אתר תדמית לבין אתר מכירות, ויש לכך שתי סיבות: הסיבה הראשונה היא שהאתר עשוי לשלב גם חנות אלקטרונית, והסיבה השנייה היא שגם באתר חנות או כל אתר אחר, עליכם לחשוב גם על נושא התדמית.
מהו אתר תדמית
למרות שיש כאן הרבה מאוד אפור, בכל זאת ניתן לאפיין אתר תדמית כאתר קטן יחסית ששם את הדגש על הצד התדמיתי, כלומר העברת המסרים ופחות ביצוע פעולות. בניית אתרים מסוג זה משמשת את העסקים לצורך תהליכי המיתוג והבידול העסקי. הם מעבירים לגולש את כל הפרטים החשובים על מהות העסק, החזון העסקי, השירותים, דרכי ההתקשרות ואפילו תיק עבודות.
התדמית לא באה לידי ביטוי רק במלל המתאר את השירותים, אלא בכל המראה והעיצוב של האתר. זכרו, שהרבה מהרושם התדמיתי נקלט בעיניים בצורה ויזואלית וזה מתרחש בשבריר שנייה. אנחנו מדברים כאן על רושם ראשוני ולכן חייבים להקדיש מחשבה רבה בעת בניית אתר תדמית לעסק.
הדגש הגדול בבניית אתרים תדמיתיים הוא אפיון העסק. על מפתחי האתר להבין את מהות העסקים, החזון והערכים של העסק אל מול קהל המטרה. ואז מפתחי האתר לוקחים את כל המשתנים הללו ובונים ממשק משתמש ועיצוב המעביר את המסרים הנכונים בהתאמה לקהל הספציפי.
היתרונות של אתר תדמית לעסק
אתר תדמית משרת את מטרת הבידול והמיתוג בצורה הטובה ביותר. הוא מאפשר לגולש לקבל רושם ראשוני מהעסק, דבר אשר יכול להשפיע על החלטותיו הצרכניות והבחירות שיעשה. זהו סוג האתרים המשרת את העסקים שפעילותם היא מחוץ לרשת האינטרנט ועבורם האינטרנט היא ערוץ שיווקי. למשל, חברה בתחום הנדסת הבניין אינה מציעה שירותים באינטרנט – לא תרכשו את שירותיה באמצעות האינטרנט.
אך מצד שני, בזכות אתר תדמית תוכלו להתרשם מהמוניטין והמקצועיות של חברת הבנייה. אתר מושקע ומקצועי יוצר רושם של עסק רציני. אתר לעסק מחזק את התדמית של העסק ומעלה את האמון שהגולש נותן בעסק, מה שמוביל במוקדם או במאוחר לביצוע עסקאות מול העסק.
בזכות בניית אתרים תדמיתיים, הגולש יכול להתרשם מהיכולות של העסק, רמת הרצינות שלו, השירותים שלו, הפרויקטים בהם היה מעורב ועוד. וכמובן הוא מספק לגולש את הערוצים באמצעותם ניתן ליצור קשר עם העסק.
אתר לעסק הוא חובה בימינו. גם אם תחום הפעילות שלכם נמצא מחוץ לאינטרנט, בניית אתרי תדמית היא עדיין בשבילכם. עליכם לזכור, כי רשת האינטרנט היא ”דפי זהב“ של העידן המודרני. כאשר גולש זקוק לשירותים פרטיים או עסקיים, הוא תמיד מתחיל את החיפוש שלו בגוגל. אם לא יהיה לכם אתר, אתם תפספסו חלק גדול מנתח השוק שפשוט ילך למתחרים. ללא אתר לעסק, עיקר הלקוחות שלכם יהיו הלקוחות הקיימים, ולא תצליחו לרכוש לקוחות חדשים.
אתר תדמית מותאם לקהל המטרה
כאשר עוסקים בבניית אתרים, תמיד צריך לחשוב על קהל המטרה ולהתאים את האתר אל קהל המטרה, הן מבחינת הצורה והעיצוב, והן מבחינת המלל המופיע באתר. אפשר להגיד הרבה דברים על קהל המטרה ובאמת לכל עסק ישנו קהל ייחודי. התמקדות בנישה מסוימת היא חלק מאסטרטגיית הבידול העסקי. אך בגדול ניתן לחלק את הקהלים לשני סוגים B2B / B2C.
חברות B2B הן חברות המעניקות שירותים ומוצרים לעסקים. כמו למשל, חברה המציעה שירותי ניקיון משרדים או פתרונות מיזוג תעשייתיים. ואילו חברת B2C היא חברה המציעה מוצרים ישירות לצרכן; למשל אלה יכולים להיות מוצרי חשמל לשימוש ביתי או שירותי ניקיון לבית. כלומר האחד פונה אל הקהל העסקי והאחר פונה אל הקהל הסופי.
ישנו הבדל גדול בין קהלי מטרה אלה, והוא בא לידי ביטוי כאשר בונים אתר תדמית לעסק. עלינו להבין כי אופן קבלת ההחלטות של הצרכן הפרטי שונה במהותו מהאופן שבו לקוח עסקי מקבל החלטה, ולכן אתר תדמית לעסק B2B שונה מאוד מאתר תדמית לעסק B2C.
ישנו שוני גדול בדינמיקת קבלת החלטות הקנייה. למשל, צרכן פרטי יקבל את ההחלטה באופן עצמאי ואילו הצרכן העסקי יכול לעבור תהליך קבלת החלטות המערב גורמים שונים בארגון. כל אחד מהם מסתכל על מאפיינים אחרים ובולט מאוד שהקהל העסקי חושב במונחים של החזר השקעה. לכן, אתר תדמית צריך להבין קודם כל מי קהל המטרה, ובהתאם לכך לשדר את התדמית הרצויה ולספק את המידע הנכון.
ההבדל בין B2C ל B2B הוא רק דוגמה לדברים שצריכים לבוא לידי ביטוי בעת בניית אתרים, אך גם קהל הלקוחות הסופי עשוי להיות בעל שונות גבוהה. כל זה רק מדגיש לנו את החשיבות של תהליך האפיון בעת הקמת אתר לעסק.
מה נמצא באתר תדמית
כפי שכבר אמרנו, הרבה מהדברים נכנסים תחת תחום אפור, לכן אין לראות את הדברים כרשימה סגורה. אתם עשויים להשתמש בדברים הבאים שמיד נזכיר במלואם, באופן חלקי או בתוספת דברים נוספים.
עמוד הבית– זהו הדף הראשי של אתר התדמית. זהו הדף שצריך לעשות את הרושם הראשוני ולשדר את הייחודיות והבידול של העסק. הוא צריך להיות אטרקטיבי ומעורר עניין. בעת בניית אתר לעסק חשוב לשים דגש על ממשק המשתמש על מנת לאפשר לו ניווט קל ונוח לכל יתר הדפים של האתר.
עמוד אודות– עמוד זה מסייע לכם להציג את ”הרוח“ שמאחורי העסק. יש בו מידע כללי כמו פרטים היסטוריים וביוגרפיים של העסק ובעליו. אך מעל הכל, הוא צריך לשדר את החזון והערכים של העסק. זהו חלק חשוב מאוד בבידול העסקי.
הצגת צוות העסק– על מנת לבנות יחסי אמון מול הלקוחות, בעת בניית אתר תדמית מקובל גם להציג את הצוות. הגולש רוצה לראות את הפנים שמאחורי העסק, זה מעניק אינטימיות, ביטחון ויחסי אמון. למשל מכון הכושר רוצה להציג את מאמני הכושר, את הידע והניסיון שלהם. משרד עורכי הדין ירצה להציג את הטאלנטים שהלקוח ירגיש בטוח להפקיד בידיהם את עניינו המשפטיים וכו‘.
דף שירותים– בדרך כלל עסק מציע יותר משירות אחד. חשוב להציג דף שירותים המאפשר ללקוח להבין מהם עיקרי השירותים שהעסק מציג. יש לתאר את השירותים בצורה ברורה ואטרקטיבית. יש להיות זהירים משירותים שלא ממש ברור ללקוח מה המשמעות שלהם.
גלריית תמונות– תמונות יכולות להופיע במקומות שונים באתר. הן חייבות להיות בהקשר הנכון וישנם דגשים רבים לגבי התמונות הקשורים גם להיבטים טכניים כמו גודל התמונות, אך גם לאופי התמונות. מה גם, שניתן תמיד להוסיף גלריית תמונות באתר תדמית, הגלריה מסייעת להעביר מסרים נוספים בצורה ויזואלית.
תיק עבודות– תיק עבודות מאפשר לכם להציג את ההצלחות והניסיון שלכם בתחום, דבר חשוב כאשר מדובר באתרי תדמית. כאן תוכלו להציג את העבודות שעשיתם ללקוחות השונים ולהוכיח ללקוחות הפוטנציאליים שיש לכם קבלות בתחום ואילו סוגי לקוחות עובדים אתכם.
דף יצירת קשר– דף המאפשר לגולשים ליצור קשר עם העסק הוא חובה בכל אתר לעסק. אך כאשר מדובר באתר תדמית, זהו אחד הדברים החשובים ביותר. לכל גולש ישנן צורות אחרות בהן הוא רוצה ליצור קשר עם העסק. תוכלו להציע מספר טלפון לשיחה ישירה, טופס להשארת פרטים, קישור לוואטסאפ וכו‘.
בניית אתר שהופך גולשים ללקוחות
לסיכום, בניית אתר תדמית נעשית במסגרת תהליך המיתוג של העסק והאסטרטגיה השיווקית. האתר אינו מנותק מכל יתר הערוצים השיווקיים והפעילות השיווקית. הוא צריך להיות מסונכרן ברמת המסרים השיווקים והשפה השיווקית. בעזרתו תוכלו לאפשר לגולשי האינטרנט למצוא את העסק שלכם ולקבל את הרושם הראשוני. בעזרתו תוכלו להעביר מידע חשוב ללקוחות, החל מהמידע התדמיתי ועד פרטים לגבי סוגי השירותים ודרכי יצירת הקשר.
הסביבה העסקית המודרנית מחייבת נוכחות באינטרנט. אך לא ניתן לעשות זאת כדי לצאת ידי חובה ולסמן ”וי“. בניית אתר תדמית חייבת להיעשות בצורה מוקפדת ומותאמת אישית. אתר תדמית שאינו מתאים, יגרום יותר נזק מתועלת.
בניית אתרים תמיד משלבת תחומי התמחות שונים, ולכן חשוב לדעת בידי מי מפקידים את המשימה. בין אם זה אתר תדמית או בניית אתר מסוג אחר, תמיד יש כאן שילוב של היבטים טכניים, היבטים שיווקים, ידע בקידום אתרים, פרסום ושיווק. יש צורך בחברת בניית אתרים הכוללת צוות מקצועי הנותן מענה לכל היבטי הפיתוח ויודע לבנות עבור העסק שלכם אתר תדמית מנצח.