איך מנוע חיפוש חושב?

מי ממכם לא משתמש בגוגל כאשר אתם רוצים למצוא משהו באינטרנט? אנחש שאתם מבקרים בו עשרות פעמים ביום, ואף כל כך התרגלתם אליו שאתם אפילו מקלידים את שם האתר במנוע במקום להקליד את כתובתו. אך האם פעם שאלתם את עצמכם איך המנוע חושב ועובד?

במאמר זה נחשוף בפניכם מה בדיוק קורה כשאתם לוחצים על כפתור החיפוש במנוע הפופולרי בעולם ואיך זה מתקשר לקידום אתרים?

קודם כל חיפוש בגוגל אינו באמת חיפוש שמתבצע באינטרנט כולו,  אלא רק באינדקס האתרים של גוגל. האינדקס של גוגל, גדל ומתעדכן בזכות שליחה של 'זוחלים' ו'עכבישים'. רובוטים אלו הם מעין תוכנות אשר מתוכננות לסרוק, לפרק, לקטלג ולעדכן תוכן של עמודי רשת. אז בעצם כשאנו מבצעים חיפוש, המנוע מבצע 3 מטלות עיקריות: מחזיר רשימה של כל הדפים באינדקס שמכילים את הביטוי, מסדר את תוצאות החיפוש לפי רלוונטיות ומגיש לנו הגולשים את התוצאות.
גוגל לא הולך להציג בפניכם את כל אלפי התוצאות באותו עמוד הנמצאים אצלו באינדקס. לכן המנוע מריץ אלגוריתם על התוצאות על מנת לחשב אילו מהם הרלוונטיות ביותר לקטגוריה. תוצאות אלו יופיעו ראשונות ואחריהם בסדר יורד כל השאר. איך הוא עושה זאת?

נניח שגולש מחפש את הביטוי "קידום אתרים". הגולש מתחיל בתהליך מהיר של חיפוש התוצאה הטובה ביותר. בהתחלה רוב הסיכויים שהוא נכנס לתוצאה הראשונה. הוא מתחיל לרפרף קלות בתוכן, רואה שהתוצאה לא מתאימה ואז יוצא, וכן הלאה. עד לתוצאה השביעית. בתוצאה זו, הגולש  מוצא את מה שחיפש ואז מתחיל להתעמק יותר בתוכן ובאתר. אם נניח שרוב הציבור מצא את מה שהוא חיפש בתוצאה השביעית, מניתוח האירועים לאחר זמן מה, בעיני מנוע החיפוש, שאר התוצאות לא רלוונטיות, ויקדם את התוצאה השביעית למקום הראשון.

אך זה לא תלוי רק בלחיצות של הגולשים. גוגל גם בודק את התוכן. בזמן שגוגל סורק את העמוד הוא כביכול מנסה לתת הערכה. תהליך זה מתבצע בעזרת חיפוש מילות מפתח בכמות מסויימת, חיפוש תוכן מקורי, ועוד הרבה אלגוריתמים שגוגל לא חושף. בנוסף, קישורים מהווים הצבעות אמון. אם אתר מקשר לאתר אחר, הוא כביכול ממליץ עליו- ועל ידי ההמלצות הללו המנוע מחליט עד כמה אותו אתר רלוונטי לשאילתת חיפוש.

עכשיו שקיבלתם מושג אילו תהליכים מעורבים, אתם מבינים איך הנושא מתקשר לקידום אתרים. אנחנו ב'מדיה דום' בעלי ניסיון בתחום ויודעים מה עלינו לעשות על מנת להביא לאתר שלכם "ציון" גבוה. קידום אתר ע"י מומחה עולה לא מעט כסף, לכן כשאתם חותמים על חוזה קידום, חשוב לשים לב שהחברה יודעת לקדם את האתר שלכם לא רק ע"י טריקים כמו מילות מפתח רבות שיחזרו על עצמם באתר. הקונספט המרכזי של מנוע החיפוש הוא לאפיין טוב ככל האפשר מיהו אתר האינטרנט שמספק את המענה הטוב ביותר לשאילתת החיפוש. אתר שכזה חייב להיות בעל תוכן איכותי ומקורי.
תנו לנו ב'מדיה דום' לעשות זאת עבורכם על הצד הטוב ביותר.

אהבתם את המאמר? שתפו
שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב whatsapp
ווטסאפ
שיתוף ב linkedin
לינקדאין
שיתוף ב email
שליחה במייל

ביזנס און פייסבוק

פייסבוק הודיעה השבוע כי היא שוקלת לאפשר בעתיד לעסקים לעשות שימוש בווטסאפ ליצירת קשר עם לקוחות

על חשיבות האיכות בכתיבת מאמרים

בתחום קידום אתרים באינטרנט התוכן הוא הדבר החשוב ביותר בהצלחת קידומו של האתר שלכם בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש. כיום קיימים הרבה מקדמי עסקים המציעים כתיבת תכנים, אך הבעיה היא שהם לא שמים דגש על איכות המאמרים שהם מפרסמים, אלא מתמקדים בייצור כמויות רבות של תכנים. אמנם, יש חשיבות לתדירות עדכון התכנים באתר לתהליך קידום, אך אסור לשכוח שהאיכות חשובה לא פחות.
מאמר אשר כתוב היטב ימשוך יותר תנועה-מה שאומר שיותר קוראים אכן יבקרו באתר שלכם. זה יהפוך אותו לאטרקטיבי, יותר אנשים ישתפו אותו, וכך גם יגדלו הסיכויים שמפרסמים ירצו להשתמש באתר שלכם.

צרו איתנו קשר ונתחיל לגייס לקוחות חדשים לעסק שלכם!

הפרטים שלכם ישמשו אותנו אך ורק ליצירת קשר אתכם ולא יעברו לגורם שלישי!