פרסום בפייסבוק
פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך שפייסבוק במידה רבה מכתיבה את הטון בכל הנוגע להרגלי הגלישה ואפשרויות הקידום בסושיאל, והיא גם מחזיקה בבעלותה את אינסטגרם.
הקהל של פייסבוק הוא קהל מגוון ועשיר הכולל אנשים רבים מכל העולם, טווחים שונים של גילאים ואינספור תחומי עניין. כך שאפשר למצוא בפייסבוק את כל סוגי הקהלים, ולכן שיווק בפייסבוק מתאים לכל סוגי העסקים. פונקציות הטירגוט המתקדמות מאפשרות לכל עסק לבצע קידום בפייסבוק הפונה אל קהל היעד שלו.
פרסום בפייסבוק מתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד. בעיני רבים זוהי לא זירה שניתן לוותר עליה, אך חשוב לדעת כיצד להתנהל בה נכון על מנת להפיק ממנה את מיטב התועלת.
הבסיס של קידום בפייסבוק הוא דף עסקי עבור העסק. דף עסקי דומה לפרופיל משתמש, אך יש לו יכולות אחרות המתאימות לצרכים השיווקיים של העסק. ניתן לקדם את הדף במסגרת הקמפיינים וניתן גם לקדם פוסטים בדף. ישנן גם אפשרויות אחרות לפרסום בפייסבוק כמו למשל פעילות בקבוצות פייסבוק, שימוש במשפיעני רשת ועוד.
היתרונות של קידום בפייסבוק
- בפייסבוק יש כ 6 מיליון משתמשים ישראלים!
- זהו כלי לחיזוק התדמית, ביצוע מכירות ושמירת קשר עם הלקוחות.
- דף עסקי בפייסבוק יכול גם להופיע בחיפושים בגוגל.
- תכנים יכולים להפוך לוויראלים.
- עלויות הפרסום נמוכות וישנם מבחר מודלים לפרסום בפייסבוק.
- פייסבוק תומך בקמפיין רימרקטינג המאפשר לכם לטרגט לקוחות שכבר ביקרו באתר שלכם.
- פרסום בפייסבוק מאפשר להזרים תנועה לאתר האינטרנט.
- ניתן לשלב בפרסום כפתורי קריאה לפעולה.
- קידום בפייסבוק מאפשר לכם ליהנות מטירגוט מדויק ואיכותי מאוד על פי מאפיינים רבים.
- הפלטפורמה מספקת כלים אנליטיים מתקדמים לצורך מעכב ושיפור הקמפיין.
שימו לב, כי בשנים האחרונות חל שינוי בפייסבוק. האלגוריתם של פייסבוק אינו נוטה להראות בפיד תכנים של דפים עסקיים. כלומר קשה לקדם אותם בצורה אורגנית, ולכן יש לעשות זאת באמצעות קידום ממומן.
למי מתאים קידום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מתאים לכל סוגי העסקים, מהקטנים ביותר ועד תאגידי הענק בכל התחומים. אנו יכולים לראות עסקים רבים העושים שימוש בפייסבוק וביניהם: מותגי אופנה, קורסים מקוונים, עורכי דין, יועצים מסוגים שונים, מאמני כושר, מוצרים טכנולוגיים, עסקים בתחום התיירות, עסקים בתחום הבידור, אפליקציות, טיפולים אסתטיים ועוד מגוון של עסקים ונותני שירותים.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק
הבסיס לקידום בפייסבוק הוא פתיחת דף עסקי. את הדף והפוסטים שבו ניתן לקדם בצורה אורגנית וגם באמצעות קמפיין ממומן. בשונה מפרופיל פייסבוק פרטי, לדף עסקי אין חברים אלא רק עוקבים ולייקים.
פתיחת דף עסקי הוא תהליך קל ופשוט, אך בכל זאת נעבור על כמה דגשים חשובים:
- הגדרות בסיסיות – בשלב הראשון יש להגדיר את ההגדרות הבסיסיות של הדף וזה כולל קצת מידע אודות העסק. חשוב שתנסחו טקסט שיווקי באיכות גבוהה. חשוב מאוד גם להכניס את כתובת אתר האינטרנט. שימו לב שזה מידע שתמיד ניתן לערוך אותו בהמשך.
- הוספת תמונות – לאחר מכן יש להוסיף את תמונת הפרופיל הקטנה והתמונה המופיעה בראש הדף (תמונת הקאבר). חשוב שהתמונות גם יתאימו לסטנדרטים של פייסבוק מבחינת המידות, וגם יתאימו לשפה השיווקית של המותג.
- הגדרת הקהל – גם אם עדיין אינכם מבצעים פרסום בפייסבוק באמצעות קידום ממומן, עדיין צריך להגדיר את קהל היעד של הדף. כאן תוכלו להגדיר את טווח הגילאים הרלוונטי, המיקום הגאוגרפי, מגדר, שפות ותחומי עניין.
אלו הם הדברים הבסיסיים בפתיחת חשבון עסקי, אך מומלץ להכיר את כל תפריט הניהול והאפשרויות שהוא מציע.
אך יותר מכל, האתגר האמיתי הוא יצירת התכנים והמודעות לפייסבוק. כאן נדרשת עבודה יסודית, וכדאי לעשות זאת באמצעות מומחים לקידום בפייסבוק. התכנים צריכים לייצג את האופי המיתוגי של העסק ולהיות רלוונטיים עבור הקהל. גולשי הפייסבוק אינם מחפשים רק מודעות האומרות להם לקנות מוצרים או שירותים; הגולשים רוצים ערך ועניין ולכן חשוב להשקיע מחשבה רבה. אתם רוצים לגרום לגולשים לעקוב אחר הדף ולנהל איתו אינטראקציות, ולכן אתם צריכים לתת להם סיבות טובות לעשות זאת.
התכנים שתשתמשו בהם עשויים לשלב תכנים טקסטואליים עם קבצי מדיה.
פייסבוק מאפשרת לכם להגיע אל הקהל בכמה צורות. הצורה המוכרת היא כמובן הפוסטים שאתם מפרסמים בדף. אך מלבד הפוסטים יש לכם את הסטורי וגם את האפשרות לבצע שידור חי. צריך לדעת איך להשתמש בכלים הללו בחכמה.
סוגי מודעות בפייסבוק
פרסום ממומן בפייסבוק יכול להתבצע באמצעות מגוון סוגים של מודעות:
מודעת תמונה (Image ads) – מודעות אלו מבוססות על תמונה המביעה את המסר הפרסומי שלכם. הן יכולות להתלוות בטקסט קצר, וכמובן גם בתמונה עצמה תרצו לשלב טקסט. וניתן להוסיף להן כפתור פעולה. מודעות אלו מופיעות על הפיד של המשתמשים, לצד פוסטים אחרים שיוצאים בגלילה.
מודעות ווידאו – מודעות מסוג זה כוללות סרטון וידאו, וגם טקסט קצר. האתגר האמיתי היא בהפקת סרטונים מתאימים. המודעה יכולה להופיע בפיד של הגולש, בסטורי וגם בתפריט הסרטונים של פייסבוק.
מודעות סטורי – אלו הן מודעות המופיעות בסטורי. הן זוכות להצלחה רבה ואחת הסיבות היא שהן מותאמות לצורה האנכית שבה רוב האנשים אוחזים את הטלפון. הן מסייעות להגדיל את העניין של הגולשים במותג, והן אותנטיות יותר.
מודעות קרוסלה – אלו הן מודעות הכוללות עד 10 תמונות. הן אידאליות למכירת מוצרים, או לספר את הסיפור של המותג בשלבים.
מודעות Slideshow – מודעות אלו דומות למודעות קרסולה, אך בהן התמונות מופיעות ברצף כמו סרטון ווידאו.
מודעות קטלוג – מודעות אלו מאפשרות לגולשים לראות מספר מוצרים ואף לבחור מוצר בשביל לקבל עליו עוד מידע ו/או לרכוש את המוצר.
מודעות playable – אלו הן סוג המודעות המשמשות עבור קידום אפליקציות ומשחקים. הן מאפשרות לגולשים להתנסות במשחק במסגרת המודעה והן משלבות קריאה לפעולה.
כמה מילים לגבי עלויות הפרסום, שאלה שמטרידה רבים. אנו רואים לפעמים תאגידי ענק מפרסמים בפייסבוק, כמו למשל חברת אפל וחברות גדולות וידועות; זה גורם לנו לחשוב שיש צורך במיליונים על מנת לפרסם בפייסבוק. אך ממש לא, פייסבוק מתאימה גם לתקציבים נמוכים וכל מפרסם מגדיר מראש מהו התקציב שהוא רוצה להוציא. אך האתגר הגדול הוא תמיד איך לקבל כמה שיותר מהתקציב.
במסגרת פרסום בפייסבוק ישנם מודלים של תשלום לפי חשיפה, תשלום לפי הקלקה, תשלום לפי המרה, תשלום עבור מעורבות.
פרסום בפייסבוק – נקודות חשובות
כאשר רוצים לעשות קידום בפייסבוק, ישנן כמה נקודות חשובות שצריך להקפיד עליהן:
- פילוח קהל היעד – אחת הסיבות שרבים אינם מצליחים להפיק תוצאות טובות מקמפיין שיווק בפייסבוק היא פילוח לא נכון של קהל היעד. פייסבוק מציעה לנו כלים מתקדמים, אך עלינו לדעת כיצד לזהות את קהל היעד ולהבין אילו תחומי עניין מעניינים את קהל היעד.
- השקעה בדף מקצועי – חשוב מאוד לבנות נכון את דף הפייסבוק. למרות שבניית דף עסקי אינה מורכבת כמו בניית אתר אינטרנט; למשל כאן אין לכם שליטה על ממשק המשתמש. אך עדיין יש צורך להשתמש בעיצוב הנכון והשפה השיווקית הנכונה.
- יצירת ערך – מפרסמים רבים מצפים שהקהל מייד יתחיל לקנות כאשר יציפו אותו בתוכן פרסומי. אך הגולשים מחפשים ערך ועייפים מפרסומות. זה דורש מכם מידה רבה של תחכום ויצירת תוכן בעל ערך. וכאשר לתוכן יש ערך הוא אף עשוי להפוך לוויראלי. ערך יכול לבוא בצורות שונות, כמו למשל מבצעים אטרקטיביים שיפורסמו רק לעוקבי הדף, אך במידה רבה גם תוכן שמצחיק את הגולשים הוא תוכן המספק להם ערך.
- נהלו אינטראקציות עם הקהל – על מנת להצליח בפייסבוק חשוב לדעת כיצד לנהל אינטראקציות עם הקהל. אתם רוצים לעודד אנשים לתת לייקים, לכתוב תגובות ואף לעשות שיתופים. צריך לדעת כיצד לעודד את הדברים הללו וחשוב תמיד ליצור אינטראקציות עם אלו המשאירים תגובות. כך אתם מגדילים את העניין בכל פרסום.
- עיתוי הפרסום – לא כולם מודעים לכך אך עיתוי הפרסום חשוב מאוד. ישנם אנשים הממליצים על שעות מסוימות בהן ישנו סיכוי גדול יותר לקבל חשיפה. אך חשוב לזכור שדפוסי השימוש גם משתנים בהתאם לסוג הקהל שאליו את מכוונים.
לסיכום, קידום בפייסבוק הוא דבר שלא תרצו לוותר עליו. אך שימו לב שהוא דורש רמה מקצועית גבוהה מאוד הנוגעת לתחומי התמחות שונים. יש צורך ביכולת גבוהה של כתיבת תוכן וקופירייטינג, יש צורך בהכנת עיצובים גרפיים, ידע באפיון קהל וביצוע טירגוט, ניהול קמפיין ועוד.
על מנת להפיק את התועלת המרבית, חשוב לעשות את הפרסום בפייסבוק עם מומחים בשיווק מדיה החברתית, זו תהיה ההשקעה המשתלמת ביותר עבור העסק שלכם.