קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

כאשר עסק ניגש לבניית אתר אינטרנט הוא נוטה לראות את העולם דרך משקפיים ורודות, ולמה לא בעצם? שוק האינטרנט הוא שוק מצליח, המכירות באתרי האינטרנט בצמיחה, הקמת אתר הינו דבר זול וההצלחה כבר בכיס שלי. אבל אז מגיעה האכזבה.. ברגע מסוים אתם מבינים שהגולשים אינם ממהרים לאתר שלכם, הם אפילו לא יודעים על קיומו. חשבתם שהגולשים יחפשו בגוגל חברת הדברה או אינסטלטור ומיד גוגל יפנה אותם לאתר שלכם… בפועל זה ממש לא כך, ללא קידום בגוגל זה פשוט לא יקרה.

השוק הוא תמיד שוק תחרותי וישנם עסקים רבים השואפים להופיע בראש תוצאות החיפוש; לצורך כך יש להשקיע בקידום אורגני. גוגל רוצה להפנות את הגולשים לאתרים רלוונטיים, בטוחים ואיכותיים, ולכן היא משתמשת בשיטת דירוג אתרים שתפקידה להעניק לגולש את התוצאות הטובות ביותר העונות על הצרכים שלו. לצורך כך, גוגל מפעילה אלגוריתם מתוחכם הבודק אינספור משתנים. חלקם אינם בשליטתכם, אך רבים מהם נמצאים בשליטתכם ועליכם לנקוט בצעדים הנכונים על מנת שגוגל תשים לב אליכם ותציג אתכם במקום טוב בתוצאות החיפוש, ובפני הקהל הרלוונטי.

 

למה חשוב להשקיע בקידום בגוגל

גוגל הינו מנוע החיפוש הדומיננטי ביותר באינטרנט ובעיקר בעולם המערבי. אם תספרו לנו שאתם פונים אל השוק הסיני, אולי כדאי לבחון קידום במנועי חיפוש אחרים, אך עבור רוב האתרים הישראלים מנועי חיפוש אחרים אינם רלוונטיים. 

רוב הגולשים הישראלים מתחילים את הגלישה בחיפוש בגוגל והוא מקור התנועה העיקרי לאתרים. לכן חשוב מאוד להשקיע בקידום בגוגל, ולשאוף אל המקומות הראשונים.

למה תרצו להיות במקום הראשון בגוגל? הסטטיסטיקות מראות כי רוב הגולשים מוצאים את מבוקשם בשלוש התוצאות הראשונות של החיפוש. שלוש התוצאות הראשונות זוכות ל 68.1% מהכניסות והן מתפלגות באופן הבא:

  1. המקום הראשון זוכה ל28.5% מהגולשים.
  2. המקום השני 15.7% מהגולשים.
  3. המקום השלישי רק 11%.

וכך המספרים ממשיכים לרדת והופכים את מי שלא נמצא במקומות הראשונים ללא רלוונטי.

מה זה קידום אורגני

נתחיל מזה שישנן שתי אפשרויות קידום בגוגל, האחת היא קידום אורגני והשנייה היא קידום ממומן.

קידום אורגני לא פעולה אחת ויחידה, זוהי סדרה של פעולות ופרקטיקות אשר נועדו לשפר את מיקומו של האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, ובכך להגדיל את כמות הגולשים באתר. אלו הן פעולות שונות המתבצעות בתוך האתר ומחוץ לאתר, חלקן קשורות להיבטים הטכניים, אחרות קשורות לתוכן, לחווית משתמש ועוד.

לעומת קידום אורגני בגוגל, יש לנו גם את הקידום הממומן, כלומר קידום הנעשה באמצעות מודעות בתשלום. אם תשימו לב לתוצאות החיפוש בגוגל, תראו שישנן תוצאות המוצגות עם המילה Ad, כלומר מודעה. זוהי אחת הצורות של קידום ממומן. בעזרת קידום ממומן ניתן לעקוף את התוצאות האורגניות, אך מפרסמים משלמים לפי מספר ההקלקות. לא נרחיב עוד בנושא, כיוון שמדובר בנושא בפני עצמו.

 

קידום אורגני או קידום ממומן

לאחר שהבנו מה ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן, נשאלת השאלה למה בכלל נעדיף קידום אורגני, או מה היתרונות של קידום אורגני לעומת קידום ממומן.

  • קידום אורגני מעניק לכם תוצאות לטווח ארוך. לאחר שהגעתם למקום טוב בתוצאות החיפוש תיהנו מתנועה יציבה של גולשים, ללא תוספת עלות עבור כל גולש. לעומת זאת, קידום בגוגל באמצעות פרסום מוריד לכם את תנועת הגולשים ברגע שהקמפיין הסתיים או שנגמר התקציב שהקצתם.
  • מקום ראשון בפרסומות ומקום ראשון בקידום אורגני זה לא אותו הדבר. הסטטיסטיקות מראות כי הגולשים מעדיפים דווקא את התוצאות האורגניות על פני המודעות. אך מצד שני, אם לא הקליקו לא תשלמו על המודעה.
  • בקידום אורגני שיעורי הנטישה (Bounce rate) נמוכים יותר. המשמעות של זה היא שעצם השימוש במודעות בתשלום עלולה לפגוע בדירוג שלכם, וכך להגדיל את התלות שלכם באותן מודעות תשלום.

הנקודות הללו מראות לנו שישנו יתרון ברור לקידום בגוגל באמצעים אורגניים. אתם עשויים להשתמש בקידום ממומן על מנת לחזק אספקטים מסוימים בקידום האתר או על מנת ”לסחוט את הלימון“ בתקופות של מכירות גבוהות בענף שבו אתם פועלים (למשל עסק להתקנת מזגנים בבוא הקיץ). אך בתור אסטרטגיה לטווח הארוך, אינכם יכולים לוותר על הקידום האורגני.

  

קידום גוגל

 

האם כולם זקוקים לקידום אורגני

אם קראתם עד עכשיו, אתם עשויים להיות מופתעים מהתשובה שלנו. למרות שאנו ממליצים על קידום אורגני בתור אסטרטגיה לטווח הארוך ולמרות היתרונות, מסתבר שישנם כאלה שבכלל אינם זקוקים לקידום אורגני.

למרות שעסקים רוצים לחשוב לטווח הארוך, ישנם מקרים רבים בהם מתמקדים בטווח הקצר ואין שום רלוונטיות לטווח הארוך. לדוגמה חברה בתחום יזמות הנדל“ן הרוצה לקדם פרויקט בו ישנן 20 דירות למכירה. החברה עשויה להקים אתר אינטרנט לקידום הפרויקט, ככל הנראה דף נחיתה. שלב המכירות יימשך מספר שבועות או מספר חודשים, ולאחריו אין שום צורך באתר האינטרנט. במקרה שכזה לחברה אין טעם להשקיע בקידום אורגני – התוצאות יגיעו מאוחר מידי וצפויות להיות יקרות יותר מאשר קידום באמצעות מודעות.

 

קידום אורגני מתחיל כבר בשלבי בניית האתר

ישנם עסקים שקודם כל בונים אתר אינטרנט ולאחר מכן (לפעמים רק כאשר מתאכזבים מתוצאותיו) הם פונים אל אנשי ה SEO ומחפשים פתרונות קידום בגוגל. פתרונות יש תמיד, אך חשוב לזכור כי קידום האתר מתחיל כבר בשלבי בניית האתר. מסיבה זו, חשוב לפנות אל חברת בניית אתרים המטפלת גם בבנייה וגם בקידום.

אלמנטים רבים באתר משפיעים על האופן שבו גוגל מדרגת את האתר, ולכן יש לבנות את האתר בצורה הנכונה המתאימה לסטנדרטים של מנוע החיפוש, כמו למשל: אבטחת האתר, מהירות האתר והיכולת של גוגל למפות את האתר. אלו הם דברים שצריך לקחת בחשבון כבר בשלב הפיתוח של האתר.

 

קידום אורגני הוא לא ’זבנג וגמרנו‘

עוד דבר שחשוב להבין – קידום אתרים אורגני הוא אינו תהליך המתבצע מהיום למחר. זהו תהליך שדורש סבלנות ועשויים לחלוף כמה חודשים עד שמרגישים את התוצאות. וגם כאשר מגיעים אל מיקום טוב בתוצאות החיפוש של גוגל, יש להמשיך להשקיע על מנת לשמור אותו. יש לציין, שלאחר שהגעתם למיקום טוב, ככל הנראה קל יותר לשמר אותו; עצם זה שאתם במיקום טוב, מביא לכם תנועת גולשים גדולה וכמות הגולשים היא בפני עצמה אחד ממדדי הדירוג של גוגל.

לא משנה באיזה ענף אתם פועלים, אתם תמיד פועלים בשוק תחרותי. רמות התחרות עשויות להשתנות בהתאם לענף שבו אתם פועלים, אך תמיד קיימת תחרות. זה אומר שגם המתחרים שלכם משקיעים בקידום בגוגל. לכן, אם לא תמשיכו להשקיע, אחרים יכולים לדחוק אתכם מהמקום הראשון.

 

איך עושים קידום אורגני

ישנם דברים שתוכלו לעשות בעצמכם לצורך קידום בגוגל, אך שלא יהיה לכם ספק מדובר בתחום מקצועי הדורש אנשי מקצוע. בשביל להשיג תוצאות טובות ולהתמודד עם התחרות, עליכם לפנות לאנשי SEO בעלי ידע וניסיון.

אופטימיזציה לאתר – ישנם תהליכי אופטימיזציה רבים שאפשר וצריך לעשות באתר עצמו על מנת להבטיח את התאמתו לדרישות של מנוע החיפוש. לצורך הדוגמה, זו יכולה להיות אופטימיזציה של תמונות, אופטימיזציה של קוד האתר, שימוש בתגיות מטא, תיקון קישורים שבורים ועוד.

שימוש בתוכן – חשוב להכניס לאתר תוכן המסייע לכם בקידום. הפרקטיקה המקובלת היא הוספת בלוג ובו מאמרים המשלבים מילות מפתח התואמות למילות המפתח הרלוונטיות אותן הגולשים מחפשים בגוגל. אך חשוב לדעת לעשות זאת נכון. ישנם רבים היוצרים תוכן מתוך מחשבה אך ורק על האלגוריתם של גוגל. כלומר, במקום להביא תוכן איכותי הם עושים שימוש יתר במילות מפתח; כתוצאה מזה התוכן שלהם אינו מעניין, אינו רלוונטי, אינו איכותי, אינו מעניק ערך או הכל ביחד. ואז הגולשים מצביעים ברגליים ומעלים את שיעורי הנטישה.

 בניית קישורים – אתם רוצים שאתרים אחרים יפנו גולשים אל האתר שלכם. הסיבה הראשונה היא שזה עוד מקור תנועת גולשים מלבד מנוע החיפוש. אך הסיבה השנייה היא שזה גם משפיע על מנוע החיפוש. גוגל בוחנת את האתר שלכם מכל הכיוונים, וכאשר היא רואה כי אתרים אחרים מפנים אל האתר שלכם, זה מחזק את הסמכותיות של האתר. אבל שימו לב לאיכות האתרים המפנים אליכם והרלוונטיות שלהם. אתרים בעלי דירוג נמוך, שלעתים הוקמו במיוחד למטרה זו עלולים לפגוע בדירוג שלכם.

 אבטחת האתר – בעוד בעלי אתרים יכולים להבין את החשיבות של אבטחת האתר, לפעמים הם אינם מבינים עד כמה הדבר משפיע על קידומו. גוגל רוצה לספק חווית גלישה בטוחה לגולשים המשתמשים במנוע החיפוש ולכן היא שמה דגש על אבטחת האתר. לדוגמה, גוגל נותנת חשיבות רבה לשימוש בתעודת אבטחה SSL.

לסיכום, תחום קידום האתרים הוא תחום דינמי. פרקטיקות שהיו מקובלות לפני עשור כבר אינן רלוונטיות היום ואף עשויות לגרום נזק. גוגל לפעמים מספקת לנו מידע חשוב, אך לעולם אינה חושפת את האלגוריתם שלה. כך שהרבה מהידע בתחום הוא תוצר של ניסיון מצטבר ומחקר, וכאן בא לידי ביטוי היתרון של אנשי המקצוע המנוסים.

 

אפיון אתר אינטרנט

כאשר אתם שוכרים חברת בניית אתרים, אתם אולי מדמיינים כי מייד ישנו צוות טכני היושב מול המחשב ורושם שורות קוד,

שיפור מהירות אתר אינטרנט

מהירות אתר אינטרנט היא סוגיה חשובה מאוד. יכולות להיות סיבות שונות המאטות את האתר, והדבר פוגע באתר ובמטרות העסקיות שלכם.

עיצוב לוגו

עיצוב לוגו לעסק היא פעולה חשובה מאוד. כיום כל עסק עושה זאת כבר בשלב ההקמה, אך גם עסקים וותיקים שהתנהלו

בניית תיק מותג

בניית תיק מותג המונח 'מיתוג עסקי' בוודאי נשמע אינספור פעמים במשרדו של כל יזם וכל בעל עסק. כולנו מבינים שמיתוג

עיצוב אתרים

עיצוב אתרים עיצוב אתרים הוא הרבה יותר ממה שחשבתם. לעיצוב אתר אינטרנט ישנה מתודה שלמה וחשוב לתת בה דגש על

בניית דף נחיתה

בניית דפי נחיתה לפני שנדבר על בניית דפי נחיתה ועיצוב דף נחיתה, כדאי להסביר מהו בכלל דף נחיתה ולמה אתם

בניית חנות אינטרנטית

בניית חנות אינטרנטית הקמת אתר מסחר יכולה לסייע לכם לפתוח ערוץ מכירות חדש, להגיע לקהלים חדשים וליהנות ממכירות רבות עם

בניית אתר תדמית

בניית אתרי תדמית כאשר מדברים על אתר לעסק, נשאלת השאלה מהי מטרת האתר. תתפלאו, לפעמים התשובה אינה מובנת מאליו. ישנם

סרטון תדמית

סרטון תדמית לעסק תדמית העסק היא דבר חשוב ביותר, היא מהווה חלק מהמיתוג והאסטרטגיה השיווקית שלכם. בעזרת תדמית העסק ותהליכי

פרסום ביוטיוב

פרסום ביוטיוב עם למעלה משני מיליארד משתמשים, אינטגרציה עם גוגל, נוכחות בפלטפורמות שונות, יכולות טרגוט מתקדמות והיכולת להעביר מסרים באמצעות

פרסום בלינקדאין

פרסום בלינקדאין כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום

פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק  פייסבוק היא אחת הרשתות הדומיננטיות מבין כל הרשתות החברתיות. זה בא לידי ביטוי גם במספר המשתמשים וגם בכך

פרסום בטיקטוק

פרסום בטיקטוק כנראה שלא צריך לספר לכם מה זה טיקטוק, רואים ושומעים את האפליקציה בכל מקום והיא להיט אצל ילדים

פרסום באינסטגרם 

פרסום באינסטגרם  אינסטגרם היא רשת חברתית הפונה אל הקהל הצעיר. היא מתמקדת במדיה ויזואלית באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. היא זוכה

בניית אסטרטגיה

בניית אסטרטגיה

אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת? קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה. התפקיד של כל אסטרטגית

בניית פרופיל לקוח

בניית פרופיל לקוח כאשר אנו חושבים על שיווק אנו מיד חושבים על קמפיינים, אתרי אינטרנט, סושיאל וכל הכלים המתקדמים שיש

ניתוח נתוני פרסום

כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה