כלי ניתוח רשת אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה של ההחזר על ההשקעה שלהם עבור כל קנייה פוטנציאלית. בדרך זו, מפרסמים יכולים לחזות מה יכול לגרום לתחזיות טובות או רעות בעת תכנון הוצאות עתידיות. הם גם דואגים אם רכישת מודעה תעלה או למטה בעתיד והאם קבוצות מסוימות של אנשים פתוחות יותר למודעות שלהן מאחרות.
דוגמאות לכלים אנליטיים כוללים את Hootsuite, Google Analytics, Facebook Insights ומנהל המודעות של טוויטר. כלי אנליטיקה אוספים נתונים ומאפשרים לחברות לנתח אותם ביעילות. מפרסמים מסתמכים על המידע הזה מכיוון שהם רוצים תצוגה ברורה של החזר ה-ROI שלהם עבור כל רכישה אפשרית. בדרך זו, מפרסמים יכולים לחזות מה יכול להוביל לתחזיות טובות או רעות בעת תכנון הוצאות עתידיות. הם גם דואגים אם רכישת מודעה תעלה או תרד בעתיד והאם ייתכן שהם יצטרכו לשנות את אסטרטגיית השיווק שלהם. הכלים מועילים מכיוון שהם מאפשרים לחברות לקבל החלטות על סמך הנתונים שלהן ולא על תחושות בטן.
ישנם מספר סוגים של נתונים שניתן להשתמש בהם כדי לבצע ניתוח נתונים – גוגל אנליטיקס וניהול מידע יהיו שתי דוגמאות כאלה. לעתים קרובות יש לאסוף מידע לגבי אורך מסע הפרסום, אסטרטגיה, עלות סטנדרטית לרכישה ועלויות רכישת לקוח – או ליצור מדדים אחרים על ידי הצוותים הפונקציונליים של החברה כגון מכירות או השגת שירות לקוחות, רמות שביעות רצון לקוחות ומדדי ערך לכל החיים של הלקוח.
ניהול סיכונים
נתונים הם זהב עבור כל משווק דיגיטלי והם המפתח להפחתת הסיכון. אנליטיקה מאפשרת לנו למדוד ולאמוד את הביצועים של מודעות, יחד עם הטעם וההתנהגויות של הקהלים בשווקים שונים. עם המידע הזה, אנחנו מסוגלים לקחת פחות סיכונים, לנהל את הנתונים בקלות ובסופו של דבר לחזות מה הולך לקרות אחר כך בעולם הדיגיטלי.
אחד הדברים שחברות עושות הוא ליצור סגמנטים. נתונים מפלח לקוחות כמעט לכל קבוצה אפשרית. ניתוח הקבוצות הללו מספק כמות מדהימה של מידע על התנהגות בעבר כגון תדירות רכישה, חלוקת הוצאות וכן שיעורי המרה. פלחים שונים מבוססים על מגדר, מיקום, תעשייה או כל משתנה אחר המרכיב את מה שנקרא קבוצות לקוחות ייחודיות בשל צרכים שונים לקמפיינים שיווקיים או הודעות.
העולם משתנה
ככל שעולם הפרסום הדיגיטלי מתפתח והתנהגויות הקנייה של אנשים משתנות, מותגים ומפרסמים צריכים להיות מודעים יותר לסיכונים. דיוק הבחירה הוא נושא ידוע שמשפיע הן על עסקים שמוכרים מוצרים באינטרנט והן על מפרסמים שמשווקים את המוצרים שלהם בערוצים דיגיטליים. יש להם מטרות שונות מנקודת המבט הללו.
שימוש תכוף בטכניקות ניהול סיכונים יעזור להבטיח הצלחה. על ידי הכרת הקהל והלקוחות שלך תוכל ליצור אסטרטגיות המבוססות על מה שהם צריכים תוך הפחתת סיכונים אפשריים לעסק. הכללת איזון בין שיווק מסורתי ודיגיטלי יספק את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלך. עם מידה חזקה של פרסום קונבנציונלי, כמו טלוויזיה או דפוס, יחד עם פתרונות דיגיטליים אתה יכול למזער את הסיכון.
שיווק דיגיטלי הוא אחד מכלי השיווק היעילים ביותר בסביבה התחרותית הנוכחית. זה לא רק עוזר לחברות למצוא מאגר נישה של לקוחות פוטנציאליים עבור המוצרים/שירותים שלהן, אלא גם מספק תוצאות מוחשיות ברגע שהאסטרטגיה השיווקית הנכונה הוקמה.
מאמר זה בוחן ניהול סיכונים תוך השקעה בפרסום דיגיטלי על ידי הבנת גורמים המניעים את שיעורי ההמרה ומאילו אסטרטגיות להימנע כאשר אתה מפעיל קמפיינים בתשלום ברשתות שונות כגון פייסבוק, גוגל אדוורדס ומודעות לינקדאין.
איך ניתוח נתונים יכול לעזור לעסק שלך?
נתונים נתפסים באופן נרחב כהרחבה טבעית של ניתוח עסקי. יותר ויותר חברות פונות לטקטיקות כמו אופטימיזציה של משפך ומיקוד מחדש כדי למלא פערי מכירות במחזור הלידים.
עבור חברות אלה, המטרה היא בדרך כלל להבין מה השתבש בפעולות מוקדמות יותר במהלך תהליך גיוס הלקוחות שלהן, כדי שיוכלו לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר לתיקון. או יותר טוב, גלה מה גרם לשיעורי ההמרה הללו לרדת כדי שיוכלו לתכנן תוכנית כדי להפוך אותם למופת בענף שלהם.
ניתן להגדיר ניתוח נתונים כיצירת הגיון בנתונים. בעזרת ניתוח נתונים, חברה מסוגלת לקבל החלטות שיווקיות טובות יותר, לחדד את העדפות הלקוחות ולמקסם את ההמרות.
מודעות שיווק מחדש או מיקוד מחדש הן דוגמאות לעסקים המסתמכים במידה רבה על ניתוח נתונים.
בנוסף, SAP Lumira יכולה להוות דוגמה שבה עסק משתמש בסטטיסטיקות מתפתחות לצורך זיהוי לקוחות ותקשורת חכמה יותר עם לקוחות על ידי ניתוח פרטי יצירת קשר עם לקוחות כדי לבצע בחירות מושכלות יותר לאחר יישום הניתוח.
לכן, מפרסמים משקיעים בפתרונות פלטפורמה כגון גוגל אנליטיקס המאפשרים להם לקבל תובנות לגבי התנהגויות ושיעורי המרה בעת פריסת מסעות הפרסום שלהם לחיפוש בתשלום.
פרסום דיגיטלי, במיוחד, יצר ערוץ ללכידת נתוני לקוחות ולהשתמש בהם כהזדמנות. ישנם שלושה סוגים של נתוני לקוחות המגיעים מפרסום, כלומר מודעות ביניים (מודעות בעיתונים), עוגיות ופילוח קהלים פסיכוגרפי.
הדפים כוללים פרסום דיגיטלי אך חלק זה יתמקד בניתוח דיגיטלי. נתונים הם כלי רב עוצמה עבור אלה שמחפשים להשיג או לשמור על נתח שוק או לקוחות. זה יכול לשמש להערכת מגמות וצרכי לקוחות בנפרד ולשתף פעולה כדי להבין אילו מדדי צריכת מדיה צריכים להיות אופטימליים או לשנות על ידי חברה להצלחה.
נתונים וניתוח הם החלקים החשובים ביותר בפרסום.
בעבר, קמפיינים תוכן תוכננו תוך שימוש בנתונים על צרכנים כתוצאה מכך, אך ככל שהטכנולוגיה מתפתחת לעתים קרובות יותר, המידע הזה נאסף בכל נקודת מגע אפשרית.
נתונים אלו מספקים הבנה מעמיקה יותר של איך הלקוחות מתנהגים בימינו ומשפרים את החוויה שיש להם בכל היבט של שיווק דיגיטלי.
מסקנה:
החשיבות של ניתוח נתונים בשיווק דיגיטלי חיונית לשיפור חווית הלקוח, יצירת אסטרטגיות מוצלחות והגעה לתוצאות גבוהות יותר.
נתונים מביאים מימד חדש לגמרי לחווית הלקוח על ידי שימוש בניתוחים כדי להעלות תובנות עבור קמפיינים שיווקיים. זה נותן לעסקים הזדמנויות עצומות ליצירת פרסום טוב ומשכנע יותר ויוזמות שיווק דיגיטלי בראש החנית. ועכשיו, הכלים הללו מטביעים את חותמם במהירות בעולם חווית הלקוח. לאחרונה, פרסדו – חברה שהוקמה על ידי בכירים לשעבר ב-Fortune 500 – פרסמה את Scientific Wordsmith, אלגוריתם לבישול מילים ליצירת מסרים רגשיים. Persado משתמש במילים דינמיות המשתנות ככל שההקשר של המשפט משתנה מדי, מה שמבטיח שלעולם לא תשתמש באותה מילה פעמיים בלי להיכשל. זוהי דוגמה מצוינת לאופן שבו ניתן להשתמש בנתוני חווית הלקוח לקמפיינים שיווקיים טובים ומשכנעים יותר. נוחות היא תחושה שממנפת את חווית הלקוח על ידי מתן דרך קלה לטפל בעסק. לדוגמה, Starbucks יצרה אפשרות יעילה מאוד עבור הלקוחות שלהם לפיה הם יכולים להזמין דיגיטלית את המשקאות שלהם ולאתר מקום קרוב לתשלום במזומן או בכרטיס אשראי. נוחות זו מושגת באמצעות אפשרויות תשלום דיגיטליות, אפליקציות לנייד ומיקומים.