אז מאיפה מתחילים? איך בונים אסטרטגיית שיווק מנצחת?
קודם חשוב להבין מה התפקיד הראשי של האסטרטגיה.
התפקיד של כל אסטרטגית שיווק הוא לכבוש כמה שיותר מתשומת הלב של קהל היעד שלכם במינימום עלויות, בעזרת האסטרטגיה אנחנו מונעים טעויות שיכולות לעלות לנו המון כסף.
החלק הראשון:
הגדרת היתרון התחרותי שלכם אל מול המתחרים
בעזרת הגדרה נכונה תוכלו להבין מספר חלקים חשובים לגבי המוצר או השירות שלכם, במיוחד לגבי קהלי היעד שלכם. מה זה אומר? ברגע שתדעו מה היתרון היחסי שלכם אל מול המתחרים תוכלו להשתמש בו בתוכנית השיווק שלכם ולהתאים את התכנים שלכם ליתרון הזה. תוכלו להיעזר בשיטת ניתוח FAB (Features, Advantages & Benefits) שמגדירה את המאפיינים של המוצר או השירות שלכם, היתרונות מול המתחרים ומה השירות או המוצר שלכם נותן ללקוח, משמע איזו בעיה תוכלו לפתור ללקוח שלכם.
החלק השני:
הגדרת קהל היעד שלכם
אתם צריכים להבין מה הגורמים הרלוונטיים שמניעים את הקהל שלכם לבצע רכישה. צריך להגדיר את הקהל לפי נתונים דמוגרפיים, כמו: גיל, מין ומיקום וגם להגדיר לפי הנתונים הפסיכוגרפיים, כמו: אישיות, ערכים ודפוסי פעולה. כבעלי עסקים אתם צריכים לדעת מה הכפתור שיכול ללחוץ על הלקוח שלכם לבצע את הרכישה. ברגע שתהיה לכם הגדרה ברורה של קהל היעד, תוכלו לבנות פרופיל לקוח לפיו תבצעו את פעולות השיווק שלכם.
החלק השלישי:
יצירת מיתוג שמדבר אל קהל היעד שלכם
כחלק מפעולות השיווק של העסק תהיו חייבים לבנות לעצמכם תיק מותג, שמכיל את הזהות של המותג שלכם, בכל דרך אפשרית, אם זה דיגיטלית או בצורה מודפסת, תלמדו לדבר אל הקהל שלכם בצורה ויזואלית ובצורת תכנים טקסטואלים מדויקים. בשביל זה תצטרכו לחדד את המסרים שלכם, כך תוכלו לבנות עסק שיכול למכור גם כשאתם לא נמצאים.
החלק הרביעי:
דעו איפה הקהל שלכם נמצא
כיום יש כל כך הרבה פלטפורמות פרסום שלפעמים קשה להבין איפה לפרסם, אבל כל בעל עסק צריך לחקור ולהבין איפה הקהל שלו נמצא, לא רק לפרסם בכל מדיה אפשרית, בדקו אם הקהל שלכם נמצא בדיגיטל, איפה בדיגיטל הוא נמצא, אולי הקהל שלכם עדיין צורך מדיה ישנה כמו עיתונים או פליירים, אולי תצטרכו סוכני שטח שיכולים למכור את המוצר, בכל אופן אתם חייבים להבין מה השטח בו נמצא הקהל שלכם.
החלק החמישי:
תקציב נכון יכול להוביל את העסק שלכם למרחקים
אם תדעו למי אתם משווקים ובאיזו פלטפורמה, תוכלו לבנות מסגרת תקציב נכונה ומסודרת, חשוב להבין שהתקציב לא חייב להיות גדול, הוא פשוט צריך להיות מסודר נכון, ובצורה הטובה ביותר לעסק שלכם. תבנו את התקציב במקביל ליעדים שלכם, כך תוכלו לשמור גם על הכסף שלכם וגם למדוד בצורה הנכונה ביותר.
החלק השישי:
תכתבו את תוכנית השיווק שלכם בצורה ברורה
תוכנית השיווק שלכם היא הפירוט הכתוב של אסטרטגיית השיווק שלכם, היא הסבר מוחלט לכל הפעולות שאתם הולכים לבצע כדי לקדם את האסטרטגיה השיווקית שלכם. תצרו רשימה של פעולות שאותן תבצעו והצמידו אותן ליעדים שלכם, הגדירו זמנים מדוייקים לביצוע הפעולות והתאימו את הפעולות לפי קהלי היעד שלכם. דאגו לחלק את המשימות של התוכנית בין חברי הצוות שלכם ואל תשכחו לקבוע לכל אחד את זמני היעד של כל משימה.
החלק השביעי:
ניתוח נתונים והסקת מסקנות
איך תדעו שהתוכנית האסטרטגית שלכם מוצלחת? רק על ידי אבחון מחדש לפחות אחת לרבעון, תבדקו שהפעולות אכן מבוצעות לפי הסדר שקבעתם ותבדקו איך הן השפיעו על העסק. וודאו שיש לכם יעדים מספריים ברורים לכל מימד שאתם בוחנים ושלכל חבר בצוות שלכם יש משימות לביצוע ואבחון עצמי.
לסיכום, כדי שתוכלו לבנות אסטרטגיית שיווק מוצלחת אתם חייבים להיות גמישים, מכווני מטרה ומדוייקים בביצוע הפעולות שהגדרתם, איך טעם בקביעת משימות לפי זמנים לא ריאליים או הצבת יעדים לא הגיוניים לצוות שלכם, נסו לבצע את כל התהליך וחזרו עליו שוב ושוב בזמן שאתם בוחנים את התוצאות.
אם אתם צריכים מידע נוסף או עזרה בבניית אסטרטגיה מוצלחת, תוכלו לפנות אלינו בדף יצירת הקשר שלנו ונפגש לקפה.