פרסום בלינקדאין
כמו כל רשת חברתית, גם לפרסום בלינקדאין יש הרבה מאוד יתרונות המבוססים על יכולות פילוח מתקדמות. למרות שלקידום בלינקדאין יש הרבה מאוד פוטנציאל, חשוב קודם כל להבין שזה לא ערוץ שיווק שמתאים לכל סוגי העסקים. ישנם עסקים העשויים להפיק תועלת רבה מרשת חברתית זו, ואילו עבור אחרים זה יהיה בזבוז מוחלט של משאבים. ניתן להגיד דברים דומים גם על רשתות חברתיות אחרות, אך בהקשר של לינקדאין זה מאוד בולט, קהל היעד שלה ואופי הפעילות הוא מאוד ספציפי ולכן אינה מתאימה לקשת רחבה של עסקים כפי שאפשר להגיד על ערוצים כמו פייסבוק או יוטיוב.
לינקדאין – פלטפורמת שיווק ייחודית
לינקדאין היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות ביותר. יש לה למעלה מחצי מיליארד משתמשים וזה בהחלט מקום מכובד ברשימת הרשתות החברתיות. בשונה מרשתות חברתיות גדולות אחרות, היא פונה לנישה מאוד מוגדרת – זוהי רשת חברתית הפונה אל הקהל העסקי. מטרות השימוש בלינקדאין הן לא לצורך בידור ופנאי כפי שרואים ברשתות חברתיות אחרות; הרשת מסייעת לצורכי ניהול קריירה, יצירת קשרים עסקיים, מציאת עבודה וגיוס עובדים. למשל זהו כלי שבו חברות מתחום ה B2B יכולות למצוא את אנשי המפתח בארגונים שאליהם הם רוצים להגיע; כלי שבעזרתו עובדים יכולים להציג את יכולותיהם המקצועיות ועוד. באופן טבעי לא תראו כאן תמונות בבגד ים, אלא אם כן זה קשור לתחום המקצועי שלכם.
באמצעות לינקדאין אתם יכולים לבצע קידום לעסק שלכם. הרשת מאפשרת לכם קמפיינים ממומנים, אך ישנה גם חשיבות גדולה לבניית פרופיל עסקי מקצועי ברשת זו. זוהי הזדמנות להציג את הצד המקצועי של העסק שלכם, הפעילות שלו והאנשים שמאחוריו. גם אם אינכם עוסקים בפרסום ממומן, זכרו שזהו כלי מקצועי בו שותפים עסקיים פוטנציאליים ולקוחות מחפשים מידע לגבי העסקים איתם הם שוקלים לעבוד.
לינקדאין כוללת משתמשים מכל העולם. ישנם ישראלים רבים הפעילים ברשת, ביניהם חברות, מנהלים ובכירים רבים. אך עברית היא אינה השפה הרשמית של הפלטפורמה, דבר היוצר מגבלות מסוימות. חברות ישראליות רבות נוהגות להשתמש בקידום בלינקדאין דווקא להגיע אל הקהל הבינלאומי.
למי מתאים קידום בלינקדאין?
בשל האופי המיוחד של לינקדאין, היא פחות מתאימה למי שרוצה לשווק מוצרים לקהל הרחב. קידום בלינקדאין מתאים מאוד לשיווק עסקים בקטגוריית ה B2B, אך גם B2C המציעים מוצרים ושירותים המתאימים לקהל המשתמשים הייחודי. רוב הקהל בלינקדאין הוא קהל מקצועי מתחומים שונים של תעשייה, פיננסים, הייטק, אקדמיה ומחקר, יזמות ופרסום. אם קהל המטרה שלכם בקטגוריות האלה, קידום בלינקדאין עשוי להתאים עבורכם.
באמצעות פרסום בלינקדאין תוכלו להגיע לציבור גדול מאוד של בעלי תפקידי מפתח, יזמים ומשפיעני דעת קהל.
אפשרויות הטירגוט של קידום בלינקדאין
כמו כל רשת חברתית, לינקדאין מציעה לכם אפשרויות טירגוט מתקדמות. חלקן דומות לרשתות חברתיות אחרות, כמו למשל טירגוט על פי מיקום גאוגרפי, גיל או שפה. אך ישנן גם אפשרויות טירגוט ייחודיות לפרסום בלינקדאין, להלן כמה דוגמאות:
- ניתן לפנות אל קהלים הקשורים לחברות מסוימות. אתם יכולים לעשות את הטירגוט לפי ענף, לפי גודל החברה, לפי השתייכותה למדדים בורסאיים (למשל S&P 500) ועוד. למשל, תוכלו לטרגט קהל יעד של עובדי בנק HSBC בהונג קונג. ניתן גם לטרגט לפי גודל החברה.
- ישנה אפשרות לטרגט את הקהל לפי רמת ההשכלה, תחומי הלימוד ואפילו האוניברסיטאות בהן הוא למד. אתם יכולים לטרגט לפי שנות הוותק במקצוע, תחומי עניין מקצועיים, כישורים ייחודיים ועוד.
- תוכלו גם לערוך קמפיין הפונה אל אנשים המכהנים בתפקידים ניהוליים, בארגונים העוסקים בתחום הפיננסיים, בהם יש למעלה מ 500 עובדים והם נמצאים באירופה. כך תוכלו לתפור קמפיינים מאוד מדויקים.
מטרת הקמפיין
כאשר מבצעים פרסום בלינקדאין, חשוב להגדיר היטב את מטרות הקמפיין. באמצעות קידום בלינקדאין תוכלו להשיג את המטרות הבאות:
- מודעות למותג – ניתן להגדיל את המודעות למותג בפני קהלים רלוונטיים.
- טראפיק לאתר -באמצעות קידום ממומן בלינקדאין תוכלו להניע גולשים אל האתר שלכם או אל דף הנחיתה.
- מעורבות (Engagement) – קמפיין זה מאפשר להגדיל את העוקבים בדף או האינטראקציה עם המודעה.
- צפיות בוידאו – להביא לצפיות בסרטון וידאו ואינטראקציות עם הסרטון.
- יצירת לידים – קמפיין לידים מאפשר להשתמש במודעות פרסום הכוללות טופס לאיסוף לידים.
- קמפיין לקידום המרות – ניתן לעשות קמפיין לקידום המרות כמו הרשמה לקורס, הורדת אפליקציה, הזמנת שירות, רכישת מוצר ועוד.
- גיוס עובדים – חברות משתמשות בלינקדאין לגיוס עובדים באופן פסיבי ואקטיבי. ניתן לבנות קמפיינים להגדלת החשיפה למודעה.
פרסום בלינקדאין הוא התמחות בפני עצמה
ישנם רבים העוסקים בפרסום בסושיאל, אך בדרך כלל הכוונה היא לפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם ואולי כמה אחרות. אך כאשר מדובר בקידום בלינקדאין, חוקי המשחק כאן שונים. גם אלו המחזיקים בידע וניסיון בקידום בסושיאל, עלולים למצוא את עצמם מתקשים לבצע פרסום בלינקדאין.
בניית מודעות פרסום או תכנים שיווקיים אחרים עבור הפלטפורמה הזו דורשת עמידה בסטנדרטים אחרים, סטנדרטים מקצועיים יותר. הקהלים שנמצאים כאן מקבלים את ההחלטות שלהם בצורה שונה, למשל ישנו הבדל גדול בין אופן קבלת ההחלטות בארגון (כאשר אתם עסק בתחום ה B2B), לבין אופן קבלת ההחלטות של הצרכן הסופי.
בהתאם לכך צריך לדעת כיצד לבחור נכון את המסרים השיווקיים, כיצד לבחור את המילים, העיצוב הגרפי וכל השפה השיווקית שלכם. צריך להכיר את קהל הגולשים ודפוסי ההתנהגות של הקהל, על מנת לחזות כיצד יגיבו לסוגים שונים של מודעות.
בדרך כלל בפרסום בלינקדאין יש פחות דגש על הרגש, אלא יותר על מידע ועובדות. אך גם את אלו צריך לדעת להציג בצורה אטרקטיבית ומעניינת. לכן אם אתם רוצים להפיק תועלת מקידום בלינקדאין, חשוב לעשות זאת באמצעות אנשי מקצוע שמנוסים בנישה ייחודית זו.